اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

۱۰۰ درصد پرتقال تامسون مازندران تا پایان آذر برداشت شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: لان زمان برداشت پرتقال تامسون است که توصیه ما به باغداران این بوده تا پایان آذر ماه امسال صد در صد محصول پرتقال تامسون را برداشت کنند.

۱۰۰ درصد پرتقال تامسون مازندران تا پایان آذر برداشت شود

عزیزالله شهیدی‌فر درباره آخرین وضعیت برداشت مرکبات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: بیشترین تولید مرکبات استان مازندران پرتقال تامسون است که درحال حاضر بخشی از آن روی درختان مانده است.

وی با اشاره به اینکه الان زمان برداشت پرتقال تامسون است، افزود: توصیه ما به باغداران این است تا پایان آذر ماه امسال صد در صد محصول پرتقال تامسون را برداشت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: موضوع دیگر اینکه اگر قرار است باغداران محصول را به سورتینگ تحویل و یا به بازار فروش عرضه کنند نسبت به انجام این کار اقدام کنند در غیر این صورت اگر قرار است در منازل یا باغ‌ها نگهداری کنند بهتر است با رعایت تمام مسائل فنی باشد تا دسترنج یک ساله آنان دچار پوسیدگی نشود.

این مسؤول ادامه داد: باغداران باید محصولات خود را به گونه‌ای مدیریت کنند تا دچار کمترین صدمات شود.

شهیدی‌فر بیان کرد: اگر قرار است باغداران محصول‌شان را برای شب عید به بازار عرضه کنند بهتر است با قیچی باشد تا میزان ماندگاری آن کاهش نیابد.

وی درباره آخرین وضعیت آفت مگس میوه در باغ‌های مازندران، خاطرنشان کرد: این آفت درحال حاضر با اقدامات صورت گرفته منتفی است ولی باغداران باید بعد از برداشت از جمع آوری کامل میوه در باغ‌های استان اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/86034/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول