اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

برگزاری جشنواره نقالی و روایتگری فرزندان ایران زمین در پایتخت

جشنواره «نقالی و روایتگری فرزندان ایران زمین» در گروه سنی کودک و نوجوان به مناسبت دهمین سالگرد ثبت جهانی هزاره سرایش شاهنامه فردوسی برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره نقالی و روایتگری فرزندان ایران زمین در پایتخت

به گزارش خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس، به مناسبت دهمین سالگرد ثبت جهانی هزاره سرایش شاهنامه فردوسی و ثبت جهانی هنر نقالی در یونسکو، فرهنگسرای ابن سینا با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری فردوسی توسی، جشنواره «نقالی و روایتگری فرزندان ایران زمین» را در گروه سنی کودک و نوجوان برگزار می‌کند.

این جشنواره در ۲ بخش اصلی و ویژه بر پا می‌شود که بخش اصلی آن روایتگری، نقالی و قصه‌گویی آیین‌های مرسوم بر اساس داستان‌ها و ادبیات از منظر فرهنگ بومی است و بخش ویژه آن نیز شامل روایتگری و نقالی حماسه شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم است.

شرکت در این جشنواره برای کلیه هنرمندان کودک و نوجوان در رده‌های سنی ۵ تا ۱۸ سال بلامانع است و فرهنگسرا در بهره‌برداری و انتشار آثار برگزیده و تولیدشده آزاد است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره لازم است ویدئویی حداکثر به مدت ۵ دقیقه از اجرای قصه‌گوی و یا نقالی و روایتگری خود تهیه کرده و از طریق پیام‌رسان واتس آپ با شماره ۰۹۰۳۴۰۹۹۸۸۲ و یا پست الکترونیکی f_ebnesina@yahoo.com ارسال کنند. 

به گزارش فارس، قید مشخصات شرکت‌کنندگان شامل نام و نام‌خانوادگی، سال تولد و شهر محل سکونت در ابتدای ویدئو ارسالی الزامی است. پس از داوری آثار ارسالی نیز از برگزیدگان مرحله اول برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی دعوت به عمل می‌آید.

مهلت ارسال آثار ۱۵ آذر تا ۵ دی ماه سال جاری خواهد بود و اسامی برگزیدگان نیز ۱۵ دی ماه اعلام می‌شود. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه برگزیدگان مرحله اول نیز از ۲۲ دی تا ۲۲ بهمن ماه برگزار می‌شود.

نفرات برگزیده نیز در ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ هم‌زمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی اعلام خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به نشانی دبیرخانه واقع در تهران، شهرک قدس، ابتدای خیابان ایران زمین شمالی، فرهنگسرای ابن سینا مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۸۸۳۶۶۳۶۶_۰۲۱ تا ۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول