اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب «بارزانی» با برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق مخالفتی ندارد

حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد که هیچ مخالفتی با برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور ندارد.

حزب «بارزانی» با برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق مخالفتی ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شیروان الدوبردانی» نماینده حزب دموکرات کردستان عراق درباره موضع حزبش درقبال برگزاری انتخابات زودهنگام گفت که حزبش موافق خواست تظاهرات‌کنندگان است و اگر آنها خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند، این حزب نیز این درخواست را تایید می‌کند و هیچ مانعی برای این امر نمی‌بیند و هراسی از شرکت مجدد در انتخابات ندارد.

وی در گفت‌وگو با «بغداد الیوم»، افزود که اشکالاتی درباره انتخابات در استانهای نینوی و کرکوک و مسئله شرکت آوارگان در این انتخابات وجود داشت که به حکم دادگاه فدرال، این مشکلات نیز رفع شده است.

این نماینده منطقه کردستان عراق در پارلمان در ادامه به وجود برخی اشکالات در قانون انتخابات اشاره و بر ضرورت اصلاح آنها تاکید کرد و گفت که با عجله قانون انتخابات تصویب نشوند و پس از بررسی آن از سوی کارشناسان خبره، اقدامات لازم صورت گیرد.

این در حالی است که از میدان‌های اعتراض در استانهای مختلف عراق، ندای انحلال پارلمان و ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام،  پس از تصویب قانون انتخابات و قانون کمیساریای عالی انتخابات به گوش می‌رسد. 

پارلمان عراق یکشنبه (۱۰ آذر) با حضور حداکثر نمایندگان تشکیل جلسه داد و درخواست رسمی عادل عبدالمهدی برای کناره‌گیری از پست نخست‌وزیری را پذیرفت. پارلمان نیز با استناد به ماده ۷۵ قانون اساسی این کشور ضمن پذیرش استعفای عبدالمهدی، از رئیس‌جمهور عراق خواست تا فرد جدیدی را برای تشکیل کابینه مکلف کند.

از سوی دیگر برخی جریان‌های سیاسی از جمله ائتلاف سائرون (فراکسیون اکثریت پارلمان) و ائتلاف «القوی العراقیه» موافق برگزاری همه‌پرسی برای انتخاب نخست‌وزیر جدید کشورند. هرچند که بر اساس قانون اساسی عراق، نظام سیاسی حاکم بر این کشور، پارلمانی است و نخست‌وزیر مستقیما از سوی مردم انتخاب نمی‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول