اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در شیراز آغاز شد

سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در شیراز آغاز شد.

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس ازشیراز، استاندار فارس پیش ازظهرامروز در آیین افتتاحیه  سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن کریم در جوامعه، اظهار داشت: خالق هستی به واسطه قرآن کریم با بندگانش سخن می‌گوید و رمز و راز زندگی  را به انسان‌ها می‌آموزد.

عنایت‌الله رحیمی با اشاره به اینکه در احکام عبادی قرائت، قاری و آموزش دهنده قرآن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: تهذیب نفس گام نخست انس و تقسیر با قرآن مجید است و بستررا برای الگو‌پذیری  جامعه از کلام وحی برای بشریت هموار می‌سازد.

استاندار فارس گفت: توسل و آشنایی با کلام وحی بصیرت افزایی را در میان جوامع انسانی افزایش می‌دهد.

رحیمی  تصریح کرد: خودسازی، از بین رفتن خود بینی، دوری از صفات زشت و نامیمون و نیز رسیدن  به کمال، اخلاق نیکوی اسلامی،  متخلص بودن به اخلاق کریمه اسلامی، توسل و حرکت به سوی رستگاری در سایه  توجه قرآن کریم محقق می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در ادامه این آیین اظهار داشت: بیش از 800 سال پیش کتابی با عنوان هزار مزار و هزار عارف و سالک به رشته تحریر درآمده که  عظمت شیراز را به عنوان شهری مذهبی به دنیا معرفی کرده است.

وی در مورد برگزاری جشنواره بزرگ قرآنی که به همت مسؤولان استانی در شیراز برگزار شده است، افزود: رنگ اتحاد، یکپارچگی، همدلی در جشنواره قرآنی شکل گرفته و نیز روح آرامش و تلاش را به  جامه دمیده و  فضای معنوی را به رنگ خدا در آورده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این جشنواره اظهار داشت: با تشکیل شورای قرآن و عترت  بستر برای برگزاری چنین آیین‌ها و جشنواره قرآنی در دانشگاه فراهم می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری خاطر نشان کرد: قرآن کریم به عنوان  متنی آسمانی  درراستای بیداری انسان‌ها و توجه به معرفت،  خواستگاه فرهنگ و تمدنی فراگیر را به بشریت اعطا کرده است.

وی تصریح کرد: سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور از 12 تا 14 آذرماه در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز آغاز شده است و نیز اختتامین این آیین  پنجشنبه 14 آذر ماه  ساعت 9 صبح در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: در این جشنواره 500 نفر از دانشجویان دربخش‌های آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری به مدت 3 روز باهم به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/       

  ‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول