اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شیراز راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز گفت: بر اساس تفاهم نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری بزودی مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شیراز راه‌اندازی می‌شود.

مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شیراز راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد مهدی علویان مهر بعد‌ازظهر ‌امروز به مناسبت هفته  پژوهش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شیراز با هدف ایجاد انگیزه اشتغال دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی و نیز ورود به بازار کار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شیراز با 15 سال سابقه فعالیت در رده چهارم دانشگاه‌های ایران قرار دارد و نیز بر اساس ارکان دانشگاه نقش نسل سوم را به خوبی عملیاتی و اجرایی می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز تصریح کرد: این دانشگاه در 51 رشته تحصیلی و با بیش از 100 عضو هیأت علمی در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرید.

وی بیان داشت: سیاست علمی و فناوری دانشگاه صنعتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و رشد علمی صنعتی خود را برمبنای برنامه پنج ساله ششم و سند راهبردی و عملیاتی دانشگاه در 2 حوزه آموزشی و پژوهشی قرار داده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز اضافه کرد: کیفی بخشی در قالب جذب هیأت علمی توانمند و افزایش ارتقای علمی دانشجویان، امکانات آزمایشگاهی، ساماندهی، مناسب‌سازی نیاز‌های تحصیلی بازار کار، بازسازی سرفصل‌های دروس  و نیز جذب رشته‌های جدید متناسب با بازار کار از دیگر رویکرد این دانشگاه است.

 علویان مهر ابراز داشت: توجه به آموزش‌های مهارتی، کارآموزی، حضور دانشجویان در مقاطع مختلف صنعتی، انعقاد تفاهم نامه‌های علمی، بررسی و برنامه‌ریزی با دانشگاه‌های عراق، عمان و نیز کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و جنوب شرقی آسیا از دیگر برنامه‌های اجرایی و در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه 3 دانشمند جهانی به نام‌های طاهر نیک نام، جمشید آقایی و عبدالله کاوسی فرد دراین دانشگاه مشغول ارائه خدمات علمی و پژوهشی هستند، افزود:  در سال آینده 10 تا 15 رشته جدید بر اساس نیاز استان جذب دانشگاه صنعتی شیراز می‌شود.

برگزاری  پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری

رئیس سازمان بسیج علمی و فناوری استان فارس در ادامه این نشست از برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری در روز چهارشنبه سیزدهم آذرماه در دانشگاه صنعتی شیراز خبرداد و گفت: در این جشنواره تاکنون از 31 مقاله پذیرفته شده 4 مقاله کشاورزی، 3 مقاله صنعتی، 12 مقاله فنی و مهندسی و 9 مقاله علوم انسانی حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

 احمدرضا قاسمی از برپایی 22 غرفه در حاشیه این جشنواره خبرداد و گفت: سازمان بسیج علمی و فناوری سپاه فجر با 38 پایگاه علمی، 5 مرکز پیشرو، خانه نخبگان و نیز با تشکیل  کارگروه‌های عمران، صنعت و کشاورزی با حضور اساتید برجسته استانی، فارس را به شاه‌راه علمی جنوب کشور هدایت و تبدیل می‌کند.

وی تصریح کرد: کسب رتبه نخست در تولید گیاهان دارویی، اختصاص 3.5 تا 5 میلیون تومان کمک‌های بلاعوض در راستای حمایت از مخترعان جوان از جمله فعالیت‌های سازمان بسیج علمی و فناوری سپاه فجر استان فارس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول