اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید رئیس‌جمهور لبنان بر ضرورت محاکمه مفسدان اقتصادی

رئیس‌جمهور لبنان در نشست خود با مقامات اتحادیه وکلای دادگستری بر محاکمه مفسدان و عاملان توزیع نادرست پول ملی این کشور تأکید کرد.

تأکید رئیس‌جمهور لبنان بر ضرورت محاکمه مفسدان اقتصادی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز (دوشنبه) در نشست با «ملحم خلف» رئیس کانون وکلای دادگستری بیروت و دیگر اعضای این کانون گفت علیرغم تمام موانعی که وجود دارد همه دنبال اصلاحات هستند.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، عون گفت: «بدون ادله نمی‌توان افراد را به اتهام فساد محاکمه کرد و می‌خواهیم مردم با ما مقاومت کنند. باید تمام کسانی که به توزیع نادرست پول ملی بر اساس قوانین می‌پردازند، محاکمه شوند. برخی مشکلات در قوانین قضایی وجود دارد که منجر به تأخیرهایی در این مسیر می‌شود و این قوانین باید اصلاح شود.»

وی در ادامه وکلای دادگستری را رکن سوم پس از دادستانی کل و دادگاه خواند و تأکید کرد، مهم این است که این سه رکن به دور از فساد باشند، فسادی که بیماری شایعی در لبنان است.

رئیس جمهور لبنان خطاب به وکلا گفت، با تحرکات مردمی این روزها بسیاری از خطوط قرمز از بین رفت و مرحله آینده شاهد مسایلی خواهد بود که هم منجر به خرسندی تمام وکلا و هم مردم خواهد شد.

وی تأکید کرد، فقط با مفسدان موجود در حکومت برخورد نخواهد شد بلکه این برخورد شامل حمایت جامعه از آنها نیز خواهد بود.

عون در ادامه با بیان اینکه موضوع آزادی‌ها در لبنان به حد آشوب رسیده است، گفت: «در شبکه‌های اجتماعی به ما توهین می‌کنند و هیچ کسی به آنها اعتراض نمی‌کند، آزادی که ما از آن دفاع می‌کردیم از مرزهایش عبور کرده و ناسزاگفتن به بخشی از آزادی رسانه‌ای تبدیل شده و این قابل قبول نیست».

رئیس‌جمهور لبنان در باره بحران مالی در این کشور گفت این بحران در نتیجه تراکم ده‌ها ساله بزرگ شده و در بیش از یک مناسبت درباره انفجار آن هشدار داده است.

وی در پایان تأکید کرد، بسیاری از قوانین از جمله قوانین اجرایی نمی‌شوند از جمله قوانین صادر شده در سال ۱۹۴۳ که مربوط به توزیع نادرست پول ملی است و باید تمام کسانی که عاملان این موضوع هستند، محاکمه شوند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول