اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تمام پروژه‌های شهری باید پیوست «آب» داشته باشد

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: وضعیت امروز آب کشور می‌طلبد که تمام پروژه‌های شهری یک پیوست «آب» داشته باشد تا به مدیریت مصرف آب منجر شود.

تمام پروژه‌های شهری باید پیوست «آب» داشته باشد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، ناهید خداکرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز در همایش تخصصی آب، فضای سبز و مدیریت شهری گفت: بحث کمبود آب بحثی جهانی است و از 10 شهری که امروز بحران آب دارند اغلب‌شان کنار دریا واقع شده‌اند.

خداکرمی ادامه داد: در شهری مثل قاهره مشکلات موجود در حوزه آب چیزی شبیه کشور ماست که متأسفانه بخش عمده آب آن در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود؛ این در حالی است که امروز در جاکارتا و توکیو هم مشکل آب آشامیدنی وجود دارد.

 
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: البته دیدن این نمونه‌ها از سویی باعث خوشحالی است که ما حتی حاشیه شهر تهران‌مان هم آب آشامیدنی دارد و از سویی هم جای نگرانی است که چرا هر جایی ساختمان ساخته شده خودمان را موظف به دادن آب و برق کرده‌ایم.

خداکرمی گفت: دنیا امروز با مسئله آب دست و پنجه نرم می‌کند و شاید تا سال‌های آتی برخی از شهرها به علت بی آبی از بین برود.

وی ادامه داد: ما از مدیریت یکپارچه آب حرف می‌زنیم اما در خود شهرداری هم همه معاونت‌ها و مدیریت‌ها به این موضوع پایبند نیستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: به نظرم باید تمام پروژه‌های اجرایی در شهر یک پیوست آب داشته باشد تا به موضوع چرخاندن آب توجه شود.

خداکرمی تصریح کرد: باید به موضوع استفاده از آب خاکستری یا همان پساب ناشی از فاضلاب توجه کنیم تا در آینده شرمنده نسل بعدی نباشیم.

وی گفت: در برخی مواقع مدیریت شهری گذشته را نقد می‌کنیم و من به نظرم می‌رسد که اگر در حوزه مدیریت منابع آب کار درستی انجام ندهیم، آیندگان ما را هم نقد خواهند کرد و ما را مواخذه خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از کسی که امروز ماشینش را با آب شرب می‌شوید تا کسی که برای ساخت کمربند سبز شهر برنامه می‌نویسد، همه ما باید برای حفظ منابع آب توجه ویژه کنیم.

خداکرمی گفت: یادمان نرود که نقش شهرداران نواحی در مناطق از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا آنها می‌توانند نقش بزرگی در کاهش مصرف آب داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول