اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

عابربانک‌ها برای استفاده معلولان مناسب‌سازی می‌شود

مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: استانداردسازی دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها و ورودی مراکز درمانی جزو اولویت‌های ما برای تسهیل ایاب و ذهاب معلولان است.

عابربانک‌ها برای استفاده معلولان مناسب‌سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، معصومه محمدی ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت روز جهانی معلولان با بیان اینکه 32 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی چهارمحال و بختیاری قرار دارند، گفت: از این تعداد حدود 16 هزار و 669 نفر از سازمان بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: 16 مرکز شبانه‌روزی توانبخشی در استان فعال است که رویکرد اصلی این سازمان در بحث مددجویان تحت پوشش خانواده‌محوری است زیرا معلولان حق زیستن در اجتماع  و اخذ مطالبات را دارند.

وی با اشاره به اینکه 16 مرکز توانبخشی شبانه‌روزی برای نگه‌داری معلولان با شرایط خاص وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری 80 مرکز روزانه حرفه و کارگاه وجود دارد و هدف اصلی ما ارتقای خدمات مراکز روزانه است.

افزایش 2/5 برابری مستمری معلولان

محمدی از وجود 507 فرد ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار داشت: در سال 98 مستمری معلولان به 2/5 برابر افزایش پیدا کرد و معلولانی که جزو سه دهک پایین جامعه هستند علاوه بر مستمری کمک هزینه معیشتی بسته به بضاعت خانواده دریافت می‌کنند.

مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان کرد: توانبخشی، پیشگیری و حوزه‌های اجتماعی از عمده فعالیت‌های سازمان بهزیستی است، رویکرد اصلی ما در بحث پیشگیری کاهش آسیب‌های اجتماعی و در بخش توانبخشی و اجتماعی توانمندسازی است.

وی با بیان اینکه طبق لایحه حقوق معلولان کلیه دستگاه‌های اداری موظف هستند در بحث استخدام 3 درصد سهمیه خود را به استخدام معلولان اختصاص دهند، تأکید کرد: پیگیری‌های لازم برای رسیدن افراد معلول به حقوق قانونی خود وجود دارد.

پرداخت تسهیلات اشتغال به معلولان

محمدی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به معلولان، توضیح داد: به هر کارآفرینی که سقف پنج نفر معلول را در مجموعه خود بکارگیری کند؛ به ازای هر نفر 50 میلیون تومان تسهیلات با سود 2 تا 4 درصد پرداخت می‌شود؛ همچنین سازمان بهزیستی بیمه این افراد  را نیز تقبل می‌کند.

مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین به افراد معلولی که دارای پروانه کسب و یا مدرک فنی و حرفه‌ای باشند تسهیلات برای ایجاد کسب و کار پرداخت می‌شود؛ از ابتدای سال 920 نفر جهت دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد 800 نفر تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت تأمین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول در چهارمحال و بختیاری، گفت: از رویکردهای سازمان بهزیستی بحث اشتغال و مسکن مددجویان است؛ تسهیلات برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی در شهرها 60 میلیون تومان و در روستاها 35 میلیون تومان است، در حال حاضر برای 2 هزار و 129 نفر واگذاری مسکن دو معلولی داشتیم.

کمک حمایتی سازمان بهزیستی برای کاشت حلزون

محمدی عنوان کرد: بهترین سن برای کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا و کم شنوا سن 2 تا 5 سال است؛ خانواده‌های دارای فرزند ناشنوا و کم‌شنوا می‌توانند از کمک 3 تا 6/5 میلیونی سازمان بهزیستی برای عمل کاشت حلزون در بیمارستان الزهرا اصفهان استفاده کنند.

 وی با اشاره به مناسب‌سازی معابر برای تسهیل رفت و آمد معلولان، افزود: استانداردسازی دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها و ورودی مراکز درمانی جزو اولویت‌های ما برای تسهیل ایاب و ذهاب معلولان است؛ اعضای کمیته فنی مناسب‌سازی معابر در حال بررسی 450 دستگاه خودپرداز در استان هستند.

مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری در پایان تأکید کرد: هرساله باید 10 درصد از جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی از چرخه حمایت با نظر کارشناسی این سازمان خارج شوند و افراد پشت نوبت جایگزین شوند.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول