اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

وجود 1300 پروژه نیمه‌تمام در گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از وجود یک‌هزار و 300 پروژه نیمه‌تمام در استان خبر داد.

وجود 1300 پروژه نیمه‌تمام در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، میرمحمد غراوی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار کرد: یک هزار و 300 پروژه نیمه‌تمام در استان گلستان وجود دارد که تکمیل و بهره‌برداری برخی از آنها نیاز به 15 هزار میلیارد تومان اعتبار است، با این شرایط اگر بخواهیم 10 سال دیگر به پروژه‌های نیمه‌تمام اعتبار اختصاص دهیم نباید پروژه‌های کلنگ‌زنی جدید در استان تعریف شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های مالی و اعتباری تصریح کرد: آن دسته از پروژه‌های نیمه‌تمام که تا 6 الی 10 ماه آینده قابلیت بهره‌برداری دارند برای تکمیل و بهره‌برداری مشمول تخصیص اعتبار می‌شوند، شهرستان‌ها به هیچ‌وجه اجازه تعریف پروژه‌های جدید برای کلنگ‌زنی ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: دولت تخصیص اعتبارات استانی را ابلاغ کرده و این اعتبارات به پروژه‌هایی داده می‌شود که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسند که لیست پروژه‌ها هفته بعد اعلام می‌شود.

غراوی با اشاره به کسری اعتبارات هزینه‌ای از روسای دستگاه‌های اجرایی خواست تا با کم کردن هزینه‌ها این میزان را جبران کنند و گفت: اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی نسبت به سال قبل کاهش در بُعد تخصیص دارد و سال گذشته متوسط تخصیص استان ۳۹ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه احداث سالن مدیریت بحران 3 میلیارد تومان هزینه داشته است، افزود: این پروژه با توجه به اینکه کارکرد استانی دارد از اعتبارات شهرستانی برای آن هزینه شد، امسال در قانون بودجه‌بندی آمده که تخصیص سهم اعتبارات شهرستان به هیچ وجه قابل کم کردن نیست.

غراوی از روسای ادارات خواست اعتبارات دستگاه‌ها را هر چه زودتر مبادله کنند و مدیران شهرستانی سهم خودشان را از مدیران استانی مطالبه کنند و اولویت به پروژه‌هایی داده شود که در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص اعتبارات سیل استان بیان کرد: در اعتبارات ماده 10 و ۱۲ که جبران خسارت سیل است سهم گرگان ۲۸ میلیارد و ۶۲۱ میلیون تومان مصوب داریم، 2 میلیارد و 180 میلیون تومان برای سیل به دهیاری‌ها اختصاص دادیم که می‌خواهیم این اعتبار را به شهرداری‌ها اختصاص دهیم.

غروای با بیان اینکه دولت اعتبارات خوبی برای جبران خسارت سیل به استان اختصاص داد، گفت: تخصیص اعتبارات سیل استان ۵۰ درصد بوده که تا پایان سال می‌توان این عدد را به صددرصد رساند و جذب کرد.

انتهای پیام/83001/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول