اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آغاز روز دوم نام نویسی انتخابات مجلس در شیراز/ثبت نام 15 نفردر روز نخست

روز دوم نام‌نویسی از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس صبح امروز دوشنبه 11آذرماه، در حالی در شهرستان شیراز آغاز می‌شود که در روز نخست، 15 نفر ثبت‌نام کردند.

آغاز روز دوم نام نویسی انتخابات مجلس در شیراز/ثبت نام 15 نفردر روز نخست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از صبح روز یکشنبه 10 آذرماه در سراسر کشور آغاز شد که در ستاد انتخابات شهرستان شیراز نیز در نخستین روز 15 نفر نام‌نویسی کردند.

در روز نخست نام‌نویسی به‌جز یک عضو مستعفی شورای شهر شیراز، طبق روال معمول، از چهره‌های سرشناس شهرستان خبری نبود و آن‌ها احتمالاً ترجیح دادند در روزهای پایانی به ستاد انتخابات بروند.

درعین‌حال برخی چهره‌های جوان و باانگیزه در ستاد انتخابات حضور یافته و در نخستین ساعات صبح روز شنبه نام‌نویسی کردند.

 

احمد شیرزادی متولد 1362 عضو هیات علمی دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر ازجمله این ثبت‌نام کنندگان بود که در جمع خبرنگاران خود را متعلق به قشر متوسط و فقیر جامعه دانست.

وی افزود: بنده به‌جای سخن گفتن، بیشتر مرد عمل هستم و در میدان اجرایی خود را نشان خواهم داد.

شیرزادی همچنین گفت: امیدوارم مردم در این دوره از انتخابات بدون توجه به فهرست‌ها و عنوان‌ها، افراد کاردان، متخصص و باانگیزه را به مجلس بفرستند.

این استاد ریاضی در پایان نیز خاطرنشان کرد: بنده خودم را برای یک رقابت سنگین و پیروزی در انتخابات آتی آماده کرده‌ام.

اما ستاد انتخابات شهرستان شیراز در روز شنبه میهمان یک عضو مستعفی شورای پنجم شهر شیراز نیز بود یعنی سیروس پاک‌فطرت تنها عضو اصولگرای شورا که در میان ناباوری در میان 12 کاندیدای لیست امید با رتبه پنجم وارد شورای شهر شد.

سیروس حالا به پشتوانه این رأی، امید دارد که بار دیگر مردم شیراز به وی اقبال کرده و او را به بهارستان بفرستند.

پاک‌فطرت پس از نام‌نویسی در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به ظرفیتی در خود می‌دیدم و همچنین توصیه برخی از دوستان، به این نتیجه رسیدم که می‌توانم در مجلس خدمت مؤثرتری به شهرم داشته باشم.

وی در مورد احتمال قرارگرفتن نامش در لیست یا ائتلاف خاصی نیز گفت: فعلاً مستقل وارد شده‌ام اما اگر بزرگان اصولگرا صلاح دیدند که در لیست باشم قطعاً خواهم پذیرفت.

به جز شیرزادی و پاکفطرت 13نفر دیگر نیز در روز نخست ثبت نام ها در فرمانداری شیراز نام خود را به عنوان کاندیدا ثبت کردند.

 

اما فرماندار شیراز نیز در جمع خبرنگاران توصیه‌هایی به کاندیداها داشت که طبق معمول مهم‌ترین آن موکول نکردن ثبت‌نام به روز آخر بود.

محمدرضا امیری اظهار داشت: ثبت‌نام کاندیداها تا شانزدهم آذر، از ساعت ٨ صبح تا ١٨ بعدازظهر انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: مدت‌زمان تبلیغات رسمی بر اساس قانون یک هفته خواهد بود و هر اقدام تبلیغاتی خارج از مهلت قانونی تعیین‌شده، خلاف قانون محسوب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز، یادآور شد: مدت‌زمان ثبت‌نام پنجمین انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در فارس نیز از ١٥ آذرماه آغاز می‌شود و یک هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش فارس، هم اکنون و در روز دوم، ثبت نام از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری شیراز در حال انجام است.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، مهلت ثبت نام کاندیداها تا 16آذرماه پیش بینی شده است.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول