اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آنچه در جلسه شورای شهر بندرعباس گذشت

یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس پیش از ظهر امروز در صحن علنی شورا برگزار شد.

آنچه در جلسه شورای شهر بندرعباس گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجید عسکری زاده در نطق پیش از دستور اظهار داشت: توسعه پایدار بدون حفاظت محیط زیست، شهری آرام بدنبال نخواهد داشت که فاضلاب شهری برای بندرعباس معضل بزرگی است.

وی افزود: محله چاهستانی‌ها، کمربندی، کوی آیت الله غفاری قبلا فقط در کنار خورها بوی نامطبوع می داد که الان کل محله بوی نامطبوع می‌دهد که باید برای این معضل فکری کرد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بوی نامطبوع باعث به خطر افتادن جان شهروندان شده است که باید با تذکرات به ادارات ذیربط این مشکل حل شود.

نامه شماره ۹۶۸۶۹/۱ مورخ ۲۱/۸/۹۸ شهرداری بندرعباس درخصوص مصوبه کوی ملت با موضوع نرخ نامه مصوبه سال ۹۶ در جهت مساعدت در بازآفرینی شهری

عبدالحسین ارجمند مشاور شهردار در امور بافت فرسوده، در خصوص کوی ملت گفت: آخرین مصوبه مربوط به سال ۹۶ بود که با توجه به پیشنهاد شهرداری همان نرخ‌های قبلی را تصویب کنیم و هیچگونه افزایشی داده نشود تا مردم بتوانند اسناد مالکیت خود را دریافت نمایند.

ارجمند افزود: املاک باید در پلاک شهرداری واقع شده باشند که در اصلاحات شهری واگذاری انجام شود.

وی ادامه داد: نرخ‌ها در چهار بند، املاکی که دارای دفترچه هستند به ازای هر متر مربع ۷۵ هزار تومان، املاکی که تحت تصرف‌شان از سال ۶۶ باشد تصرفی است و دفترچه ای نیستند که به ازای هر متر مربع ۱۵۰ هزار تومان، اگر از سال ۶۶ تا ۷۸ باشد هر متر مربع ۳۰۰ هزار تومان و اگر بعد از آن باشد با نرخ کارشناسی واگذار می‌شود. 

مشاور شهردار در امور  بافت فرسوده خاطرنشان کرد: سال ۹۴ اولین مصوبه نرخ‌ها بوده است و سال ۹۶ دوباره با همین نرخ‌ها تمدید شده است.

ارجمند گفت: در محله چاهستانی‌ها سال گذشته متری ۶۰۰ تومان زمین واگذار می‌شد که حتی برخی توانایی پرداخت همین مبلغ را هم نداشتند.

فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: الان چند سال است که این کار را تکرار می‌کنیم الان چه تعداد از افراد آمده اند و برای سنددار شدن خانه‌هایشان اقدام کرده اند؟

وی اظهار داشت: شهرداری باید نظارتش را بیشتر کند تا بعد از این تصرفات توسط افراد دیگری نداشته باشیم و این قضیه را ببندیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۷۸ به بعد هنوز قبول می‌کنیم که افراد زمین را تصرف کنند و قیمت کارشناسی برایشان در نظر بگیریم و ببریم به سمتی که سند بگیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: این قضیه تا کی می‌خواهد ادامه پیدا کند، اینکه افراد زمین را تصرف کرده اند، تا کجا می‌خواهد ادامه پیدا کند که مربوط می‌شود به بحث نظارت شهرداری، شهرداری باید جلوی تصرفات را بگیرد.

حیدری زاده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز گفت: در محلاتی که بحث بافت فرسوده وجود دارد ما هرچه قدر هزینه‌ها را بالا و پایین کنیم چون از بس مصوبات این چنینی داشته ایم طرف بی‌خیال است و یا منبع مالی ندارد که بتواند پرداخت کند.

تمدید مصوبه ۱۵۷ -۶/۸/۹۴ شورای اسلامی شهر بندرعباس درخصوص کوی ملت با پیشنهادی که تا شهریور ۹۹ همان نرخ و بعد از آن هر سال ۱۰درصد قیمت افزایش می‌یابد در صحن به رای گذاشته شد که با اکثریت آرا این مصوبه تصویب شد.

دستور کار؛ نامه شماره ۷۷۵۳۷/۱ مورخ ۷/۷/۹۸ شهرداری بندرعباس درخصوص معرفی۳ نفر از اعضای محترم شورا جهت شرکت در کمیسیون قطعی بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و بررسی پرونده‌های اصناف مختلف سطح شهر در این دستور کار با کاندیدا شدن جواد بلارک، اسلام باوقار، فیصل دانش، مجید عسکری زاده اعضای شورا رای گیری کردند.

جواد بلارک با ۱۰ رای، مجید عسکری زاده با ۹ رای، اسلام باوقار با ۷ رای جهت شرکت در کمیسیون قطعی بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و بررسی پرونده‌های اصناف سطح شهر انتخاب شدند

انتهای پیام/۸۸۰۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول