اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

نمایشگاه آثار صنایع دستی تجسم اراده در برج آزادی برگزار شد

با همت کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی و انجمن معلولین نمایشگاه تجسم اراده از امروز تا پانزدهم آذرماه در تالار آینه برج آزادی آغاز به کار کرد.

نمایشگاه آثار صنایع دستی تجسم اراده در برج آزادی برگزار شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با همت کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی و همچنین جمعی از انجمن‌های معلولین، نمایشگاه آثار صنایع دستی تجسم اراده در تالار آینه برج آزادی تهران برگزار شد.

شیرزاد مدیرعامل تعاونی معلولین ایران در افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: سالروز جهانی معلولان را تبریک عرض می‌کنم و از کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی بابت همکاری در برگزاری این نمایشگاه تشکر می‌کنم.

وی گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه این بود که در هفته معلولین بعضی از توانمندی‌های این قشر را به معرض دید عموم قرار دهیم.

وی افزود: شرکت تعاونی معلولین از سال 73 و منطبق با استانداردهای WHO با محوریت ایجاد اشتغال برای این افراد آغاز به کار کرده است و در چند رشته مشغول به فعالیت است که از جمله آن تولید انواع پوشاک، ‌تراش سنگ‌های قیمتی و صنایع دستی است.

وی گفت: در حوزه صنایع دستی یک نوع صنعتی است که بعضی از خلاءهای موجود برای معلولین را برطرف می‌کند و خوب است که در این حوزه برندسازی نیز اتفاق بیفتد.

شیرزاد از دولت درخواست کرد: امیدواریم دولت نیز حمایت‌های لازم را از معلولین داشته باشد و با ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی شاهد آن باشیم که روز به روز استقلال معلولین از نظر مالی در کشور افزایش یابد و با ظرفیت‌هایی که دارند سهم خودشان را در پیشبرد اهداف کشور اجرا کنند.

در ادامه این مراسم عبادرضا اسلامی مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی اظهار داشت: از هنرمندانی که امروز آثارشان را در معرض نمایش گذاشتند تشکر می‌کنم. وقتی صحبت از صنایع دستی می‌شود، یعنی فرهنگ، سبک زندگی و تمامی آثاری که ایرانیان به جای گذاشتند.

وی بیان داشت: ما باید به فکر تجاری‌سازی فعالیت‌های معلولین در این حوزه باشیم و می‌توانیم همین کارگاه‌های کوچک صنایع دستی را حمایت کنیم تا معیشت داشته باشند و آثار خوبی را نیز بسازند.

اسلامی یادآور شد: ما مجموعه فرهنگی و تاریخی به نام شاه‌عباسی در منطقه کرج داریم که می‌توانیم فضای آن را در اختیار هنرمندان معلول برای عرضه تولیداتشان قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود که در طول سال از این قبیل نمایشگاه‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول