اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

۴۳ هزار فرد دارای معلولیت سرپرست خانوار صاحب خانه می‌شوند

رئیس سازمان بهزیستی از برنامه ریزی سازمان برای صاحب مسکن شدن ۴۳۰۰۰ فرد دارای معلولیت سرپرست خانوار خبر داد.

۴۳ هزار فرد دارای معلولیت سرپرست خانوار صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی در مراسم آیین واگذاری ۱۰۵۷ واحد مسکونی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی افراد دارای معلولیت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: از ابتدای فعالیت بهزیستی تاکنون ۱۱۶ هزار واحد مسکونی تسهیل شده است که حدود ۸۰ هزار واحد در زمان فعالیت دولت تدبیر بوده است.

وی اعلام کرد: ۴۸ هزار واحد در دست ساخت و ۴۳ هزار فرد دارای معلولیت سرپرست خانوار متقاضی دریافت مسکن هستند.

قبادی دانا با بیان اینکه در هفته جهانی افراد دارای معلولیت ۱۰۵۷ واحد مسکونی در ۲۶ استان کشور به طور همزمان واگذار شد اظهار داشت ۳۶۳ خانوار دارای معلول تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از سال ۹۴ با رایزنی‌هایی که با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، انجمن خیرین مسکن ساز  و سپاه پاسداران انجام داده است، تعداد خانواده‌های نیازمند مسکن را ۱۴ هزار خانوار احصا کرده است، گفت: از این تعداد خانوار  ۷ هزار واحد مسکونی دریافت کرده‌اند و ۶ هزار واحد مسکونی در دست ساخت قرار دارد.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: هزار خانواده در نوبت دریافت مسکن قرار گرفتند و سه هزار خانوار دیگر هم که دارای معلولیت شدید یا دو معلول در خانواده هستند شناسایی شده‌اند.

وی افزود: در مجموع ۴ هزار خانوار در صف دریافت مسکن قرار گرفتند.

رئیس سازمان بهزیستی تفاهم‌نامه‌ای که تفاهم نامه  امضا شده است گفت: به دلیل تغییرات قیمت میزان کمک های بهزیستی، بنیاد مستضعفان بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن ساز  به صورت بلاعوض در اختیار خانواده‌ها خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه خانواده هایی که توانایی تامین مسکن را نداشتند زمین در اختیارشان قرار گرفته است گفت: برای تامین سایر پروژه های مسکن قرارداد ۲۰ هزار واحد مسکونی با بنیاد مسکن، ۵ هزار واحد مسکونی با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و ۵ هزار واحد مسکونی با بسیج سازندگی نوشته شده است.

وی افزود: نگرانی ما برای خانوار هایی است که به دلیل معلولیت در رده‌های پایین درآمدی قرار دارند، خانوارهایی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند که در سه دهک پایین جامعه از لحاظ درآمدی قرار گرفته اند.

قبادی دانا ادامه داد: قرارداد با قرارگاه خاتم الانیبا و بنیاد مسکن امضا رسیده که بر اساس آن قرارگاه خاتم ۱۵ هزار واحد و بنیاد مسکن ۲۰ هزار واحد را تامین اعتبار خواهد کرد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در این هفته ۱۰۵۷ واحد مسکونی تحویل مددجویان شده است خاطرنشان کرد: برای ساخت این واحدها ۹۵ میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از آن از کمک های بلاعوض و برخی شامل  تسهیلات شامل معافیت انشعابات آب و برق و فاضلاب و  همچنین تسهیلات بلاعوض می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی این سازمان برای صاحب مسکن شدن  ۴۳ هزار فرد دارای معلولیت سرپرست خانوار، ابراز داشت: وزارت مسکن بسیج سازندگی قرارگاه خاتم الانبیا قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن ساز برای دستیابی به این هدف همراه ما هستند.

ذوالفقار یزدان‌مهر هم در ادامه این مراسم و در آیین واگذاری ١٠۵٧ واحد مسکونی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی معلولان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: ٩١۵ واحد از این تعداد واحد مسکونی به خانواده‌های دارای بیش از دو فرزند معلول و مابقی نیز به زنان سرپرست خانوار واگذار شده است.

وی با بیان اینکه واحد‌های مسکونی مذکور به شکل هم افزایی با ۶ نهاد آماده سازی شده اند، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سپاه پاسداران، سازمان بهزیستی کشور و خیران در ساخت این مسکن‌ها مشارکت کرده‌اند و قیمت تمام شده آنها نیز تا ٩۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تعهد قانونی سازمان بهزیستی کشور تحویل ٧۶٠٠ واحد مسکونی بوده است، تصریح کرد: با حمایت ریاست سازمان بهزیستی کشور و هم افزایی موثر اتفاق افتاده تا کنون ٩٠٠٠ واحد مسکونی تحویل داده شده‌اند و ١٨ هزار واحد مسکونی دیگر نیز تا پایان سال تحویل داده خواهند شد.

به گفته یزدان‌مهر در مجموع ۴٨ هزار واحد مسکونی برای مددجویان سازمان بهزیستی کشور در دست ساخت است که ٣۶ هزار واحد از این تعداد قرار است به معلولان تحویل داده شود.

نحوی‌نژاد مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اهدای ۲۱ واحد مسکونی به خانوارهای مددجوی این استان گفت: یک میلیارد ۸۵ میلیون تومان هزینه ساخت مسکن‌ در این استان شده است.

ارشدزاده مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه ۲۳ واحد مسکونی در این استان تحویل معلولان و سایر مددجویان شده است، ابراز داشت: ۱۶ واحد از این واحدها مربوط به خانواده‌های دارای ۲ معلول و ۷ واحد به افراد تک معلول و زنان سرپرست خانوار شد.

وی ادامه داد: یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون تومان هزینه ساخت این واحدها شده که ۵۰۰ میلیون آن از کمک‌های بلاعوض وبیش از یک میلیارد آن از تسهیلات بانکی بوده است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول