اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فریضه نماز در فضای اداری از حالت دستوری خارج شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: در نظام اداری با رعایت این مسأله که نماز باید از حالت دستوری خارج شود و فریضه‌ای باشد که کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و اداری با شوق و رغبت و اختیار جذب به آن شوند و نماز را برپا دارند اقداماتی انجام می‌شود.

فریضه نماز در فضای اداری از حالت دستوری خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ایوب درویشی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در نظام اداری و جامعه ما پرداختن به امر نماز یک اصل اساسی است، به دلیل اینکه اولاً ابتنای نظام ما بر دیانت و پرچم دین ما نماز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان افزود: بنابراین همه مسؤولان و افرادی که در هر گوشه‌ای از نظام اسلامی دارای مسؤولیت هستند وظیفه دینی، قانونی، انسانی و اجتماعی برای برپایی، ترویج و دعوت به نماز و زمینه‌سازی برای باشکوه برپا شدن آن دارند.

وی بیان کرد: به همین منظور در استان اصفهان شورای اقامه نماز با ریاست استانداری در این خصوص فعال و دستگاه‌های مختلفی دران عضو هستند، دبیر این شورا ستاد اقامه نماز است که در ابعاد مختلف برای اقامه نماز و ترویج فرهنگ نماز که در رأس فریضه‌ها است ورود پیدا کرده است.

درویشی اذعان داشت: در نظام اداری با رعایت این مسأله که نماز باید از حالت دستوری خارج شود و فریضه‌ای باشد که کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و اداری با شوق و رغبت و اختیار جذب به آن شوند و نماز را برپا دارند اقداماتی انجام می‌شود و در همین راستا در هر دستگاه اداری شورای فرهنگی وجود دارد که بحث نماز در ذیلان قرار می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان خاطرنشان ساخت: سالانه اجلاس ملی نماز در سطح کشور و متناظر با آن در استان برگزار می‌شود که تاریخ اجلاس استانی امسال روز چهارشنبه 13 آذر ماه است، ستاد برگزاری اجلاس نماز از 2 ماه قبل فعال شده، تقسیم کار صورت گرفته و کمیته‌های زیرمجموعه در حوزه تهیه محتوا و برنامه‌های تبلیغاتی فعالیت داشتند.

وی اذعان داشت: نتیجه این فعالیت‌های دو ماهه در اجلاس مشخص خواهد شد، از آنجایی که زیربنای ساخت جامعه و فرهنگان از آموزش و پرورش و مخصوصاً از دانش‌آموزانی است که تازه به سن تکلیف می‌رسند و در ابتدای شکل‌گیری شخصیت قرار دارند، اجلاس امسال با شعار «نماز و مدرسه» برگزار می‌شود، برنامه‌هایی هم تهیه شده تا فعالان خلاق و ایثارگر حوزه نماز مورد تشویق و تقدیر قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر گفت: امسال بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در آذر ماه در استان گلستان و سطح استانی آن روز چهارشنبه 13 آذر در اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان تأکید کرد: به علت تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که مدارس را مزین به نمازخوانی نوجوانان کنید شعار امسال «نماز و مدرسه» انتخاب شده و 90 درصد برنامه‌ها به این سمت سوق داده شده زیرا کار کردن بر روی این قشر ثمرات زیادی را برای جامعه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌های اجلاس استانی در تمامی شهرستان‌های استان اصفهان نیز برگزار می‌شوند، امسال به کمک وزارت آموزش و پرورش در کلیه نواحی و مناطق و در شهرستان‌ها در 41 منطقه اجلاس نماز برگزار می‌شود.

رنجبر خاطرنشان کرد: برای ثمردهی این کار در سال گذشته در یک هزار و 150 مدرسه بیش از دو هزار نشست تخصصی در سطح استان ‌به کار گیری بالای 270 نفر از طلاب و روحانیون واجد شرایط و اساتید تخصصی نماز در سطح مدارس برگزار شد، ما در حوزه نماز کم کاری کردیم در حالی که اگر اقامه نماز در اولویت جامعه قرار می‌گرفت بسیاری از مشکلات روحی و روانی و آسیب‌های اجتماعی درمان می‌شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به روز بودن مباحث مرتبط با نوجوانان عنوان کرد: به منظور انطباق با تکنولوژی روز شعار یکی از اجلاس نماز در سال‌های اخیر نماز و فضای مجازی بود، در مرکز تخصصی نماز سایت و کانال‌هایی به این منظور تعبیه شده و همچنان در حال کار است، همچنین نیروهایی برای تهیه تولیدات تخصصی در فضای مجازی تربیت شده است.

وی مطرح کرد: بیشتر برنامه‌هایی که در رابطه با نماز انجام می‌شود به صورت گفتمانی است؛ به عنوان مثال به دلیل بالا بودن شبهات درباره نماز اقدام به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نماز در دانشگاه‌ها و نشست‌ها گفتمانی و پرسش و پاسخ شده است، در سطح مدارس هم تربیت مربی ویژه کودک و نوجوان و دوره‌های 14 ساعته آموزشی برای معلمان سوم دبستان دختران برگزار می‌شود.

رنجبر تصریح کرد: تمام تلاش‌های برای به روز رسانی انجام شده اما به دلیل بالابودن هزینه‌ها NGO مجمع خادمان نماز با کمک جمعی از خیرین تشکیل و به کمک ستاد اقامه نماز آمد اما باز هم هزینه‌ها بر اساس نیاز کافی نیست.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان بیان کرد: اجلاس نماز استان اصفهان روز چهارشنبه با سخنرانی مقامات ارشد استان، استاندار و امام جمعه شهر اصفهان و با تقدیر از مدیران فعال و دستگاه‌های برتر در این حوزه و یاوران نماز و مربیانی که در این زمینه کار تربیتی انجام داده‌اند برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در حوزه نظارت و ارزیابی عملکرد سامانه سجاده راه‌اندازی شده و همه دستگاه‌های استان بر اساس گزارش‌های بارگذاری شده در این سامانه توسط هیأت‌های نظارت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، در طرح یاوران نماز بر روی دو هزار نفر از افراد در همه گروه‌ها کار شده تا در سطح محلات بر روی موضوع نماز فعالیت کنند.

رنجبر ابراز داشت: مرکز ارائه محصولات فرهنگی نیز به همین منظور راه‌اندازی شده که کلیه محصولات چاپ شده راجع به نماز در کشور را با قیمت مناسب در اختیار افراد قرار می‌دهد و اساتید تخصصی هم برای کانون‌های فرهنگی تعریف شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: در اجلاس استانی اقامه نماز از ۲۳ دستگاه اجرایی استان و ۱۰۰ اثر برگزیده به طور ویژه تقدیر خواهد شد، همچنین با وجود مصوبه جدید شورای استان با شهرداری مبنی بر نصب 900 مورد دستگاه اذان‌گو با پشتیبانی ماهواره‌ای در سطح خیابان‌های اصلی و معابر عمومی این اتفاق رخ نداده و تاکنون 300 مورد آن نصب شده است.

انتهای پیام/63095/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول