اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تاکنون 37 درصد پزشکان کارتخوان نصب کردند

مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت: تاکنون حدود 37 درصد پزشکان در هرمزگان کارتخوان نصب کرده اند.

تاکنون 37 درصد پزشکان کارتخوان نصب کردند

شاکررضا مریدی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: از ۸۸۱ پزشک مشمول اجرای این طرح در استان فقط ۳۲۵ نفر کارتخوان نصب کرده و ۵۵۶ نفر نسبت به نصب کارتخوان اقدام نکرده اند.

وی افزود: نصب کارتخوان توسط پزشکان، پیراپزشکان، دندان پزشکان، دامپزشکان، داروسازان و سایر رشته‌های پزشکی در قانون بودجه سال ۹۸ مقرر و الزام شده بود؛ به همین جهت امسال موضوع نصب کارتخوان در مطب‌ها بسیار مورد تاکید سازمان امور مالیاتی قرار گرفت. 

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: مردم می‌توانند شکایات خود را در خصوص عدم نصب دستگاه کارتخوان و مشکلاتی که برایشان ایجاده شده است را از طریق تلفن ۱۵۲۶ اطلاع دهند.

به گفته مریدی کسانی که دستگاه‌های کارتخوان نصب کنند؛ هزینه‌های خرید و نصب در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، معادل هزینه‌های انجام شده بابت نصب و راه‌اندازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پایانه فروش از مالیات قطعی شده در اولین سال استفاده و یا سا‌ل‌های بعد کسر می‌شود.

وی ابراز داشت: همچنین ده درصد مالیات ابرازی مودیانی که سامانه صندق فروش نصب کنند؛ به شرط رعایت آیین نامه اجرایی برای دو سال بخشیده می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان همچنین جرائم مصوب بر فرار از نصب کارتخوان را منوط به محاسبه مالیات این افراد از سایر بانک‌های اطلاعاتی سازمان مالیاتی دانست و گفت: فردی که در نصب کارتخوان کوتاهی کرده، ۲ درصد از درآمد محاسبه شده توسط سازمان مالیاتی را به صورت جریمه می‌بایست پرداخت کند.

مریدی افزود: نظام پزشکی از ابتدا اطلاع رسانی‌ها و همکاری‌های مناسبی را با امور مالیاتی داشته است و عدم همکاری برای نصب کارتخوان در مطب پزشکان یک بحث فردی است و به تصمیمات شخصی پزشکان برمی‌گردد.

وی گفت: تمکین پزشکان به قانون نصب کارتخوان مالیاتی آن‌ها را از بسیاری از مشوق‌ها مالیاتی و مزیت‌ها بخشودگی از پرداخت مالیات معاف می‌کند، چرا که بررسی نحوه عملکرد نهاد از سال ۹۸ به بعد با توجه به اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و عبور از روش سنتی مالیات ستانی تغییر خواهد کرد.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان ادامه داد: دیگر مانند سال‌های گذشته نسبت به دریافت مالیات اقدام نخواهیم کرد. بلکه نحوه اخذ مالیات تنها از طریق اظهارنامه‌ها طبق روش‌های جدید سازمان امور مالیاتی است.

مریدی ابراز داشت: تمام صنوف از جمله پزشکان با تکمیل فرآیند اظهارنامه اعم از اعلام درآمد و هزینه‌ها باید منتظر حسابرسی سازمان امور مالیاتی و اخذ مالیات حقه باشند.

انتهای پیام/88030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول