اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

هزینه‌های انتخاباتی‌ام را شفاف اعلام می‌کنم/ با رانت‌خواری و فساد مبارزه خواهم کرد

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس با اعلام آمادگی برای شفاف کردن هزینه های تبلیغاتی خود، گفت: در صورت ورود به مجلس با رانت خواری و فساد مبارزه خواهم کرد.

هزینه‌های انتخاباتی‌ام را شفاف اعلام می‌کنم/ با رانت‌خواری و فساد مبارزه خواهم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، صبح امروز همزمان با سراسر کشور از ساعت 8 صبح فرآیند ثبت نام کاندیداتوری نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شهرستان گنبدکاووس نیز در فرمانداری ویژه این شهرستان آغاز شد.

در همان دقایق اولیه سه تن از کاندیداها وارد فرمانداری گنبدکاووس شدند که فرهاد شیبک معاون سابق فرمانداری گنبدکاووس و بخشدار اسبق بخش داشلی‌برون به عنوان نخستین نفر با نهایی کردن ثبت‌نام خود به همراه هواداران خود از ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری گنبدکاووس خارج شد و به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ داد.

در گفت و گوی اختصاصی که با وی صورت گرفت سوالاتی از ایشان پرسیدیم که مشروح آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

* برای خدمت به مردم و تحقق حضور حداکثری آمده‌ام/ جوانی و سوابق خدمتم در گنبدکاووس تمایز من با سایرین است

فارس: انگیزه شما از حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا چیست؟

شیبک: به طور قطع یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌ها آن هم در شرایط اخیر که فشار حداکثری خودش را در حوزه تهدید و تحریم به ملت عزیز ما وارد کرده و تلاش می‌کند ناکارآمدی و ناگزیر بودن از هضم در نظام سلطه را به همگان القا کند، تلاش برای ایفای نقش برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات و ایجاد اقتدار و اثبات کارآمدی نظام است.

با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمان رهبر معظم انقلاب برای ایفای نقش جوانان در سرنوشت کشور و راه اندازی مسابقه خدمت به مردم یکی دیگر از انگیزه های مهم بنده بدون قطع خدمت شایسته به مردمی است که همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده و امروز مطالبات به حقی از مسوولان دارند که باید برآورده شود.

فارس: به نظر شما کدام ویژگی شما را از سایر کاندیداها متمایز خواهد کرد؟

شیبک: سوابق کاری و تجربیات بنده در طی چندین سال در دستگاه‌های متعدد به ویژه دستگاه‌های حاکمیتی که با مسائل مختلف مردم مرتبط بوده یکی از این ویژگی‌هاست که در کنار آن باید به اینکه بنده متولد شهرستان گنبدکاووس بوده و در طی 40 سال گذشته در بین همین مردم اعم شیعه و سنی زندگی کرده و در غم‌ها و شادی‌هایشان شریک بوده‌ام و به خدمت در مناطق مختلف شهرستان اعم از فرمانداری شهرستان، بخشداری بخش مرزی داشلی‌برون و طبیعتا شناخت کاملی از مجموعه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان اشاره کرد.

نکته مهم دیگر نیز جوان بودن حقیر و تصمیم بر استفاده جدی از جوانان و نخبگان شهرستان در کنار تجربه پیشکسوتان موضوعی است که می‌تواند در عمل تمایز بسیاری را با سایرین ایجاد کند.

* همگن نبودن و فقدان انسجام مجلس ضعف اصلی‌اش بود

فارس: نقطه ضعف و قوت مجلس فعلی را در چه می‌دانید؟

شیبک: باید این موضوع را از چندین منظر اعم از حوزه تقنینی و ارائه طرح‌ها و تصویب لوایح، نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و حمایت از توسعه و پیشبرد اهداف نظام مورد بررسی قرار داد.

به طور کلی به نظر بنده مهم‌ترین نقطه ضعف مجلس ناهمگن بودن بافت مجلس بود که باعث شد نمایندگان نتوانند هماهنگی و انسجام داشته و اقدامات برجسته‌ای انجام دهند. ما انتظارمان این بود که مجلس که به فرموده امام راحل عظیم‌الشان در راس امور است بتواند جایگاه خود را حفظ و با اقتدار در مسائل مهم کشوری ایفای نقش کند که اینگونه نبود.

عدم کارآیی مجلس در کنترل و پیشبرد سیاست‌های اقتصادی و همین طور عدم در نظارت دقیق و اقدامات متناسب اقتصادی در موضوع برجام انتظاراتی بود که مورد انتقاد مردم و کارشناسان قرار گرفته است.

 در حوزه نقطه قوت مجلس فعلی نیز فکر می‌کنم پرداختن به اصلاح قانون انتخابات یکی از اقدامات مثبت مجلس بود که متاسفانه آن هم پس از دو مرحله پرداختن نمایندگان به آن، به طور کامل محقق نشد و به عنوان طرح جامعی بیرون نیامد.

* گردشگری و کشاورزی مزیت نسبی ماست/ با فساد اداری مبارزه خواهم کرد

فارس: کارهای بر زمین مانده که شما می‌خواهید آنها را پیگیری کنید چیست؟

شیبک: در حوزه سیاسی پیگیری حقوق شهروندی و ایجاد فضای باز برای فعالیت احزاب در کنار مبارزه با فساد و رانت خواری و بازتعریف فرآیندهای اداری به منظور شفاف‌سازی و حذف بروکراسی و فساد اداری از اولویت‌های ماست.

در حوزه اقتصاد توجه به مزیت‌های نسبی شهرستان که کشاورزی و گردشگری است، مبارزه با تورم و گرانی که دغدغه اصلی مردم است، تلاش برای اشتغال پایدار و بالا بردن سطح درآمد و قدرت خرید مردم و بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در سال رونق تولید از اولویت‌های ماست.

در حوزه اجتماعی ایجاد نشاط اجتماعی و بالا بردن سلامت روحی مردم در کنار حمایت از اقشار کم درآمد و ساماندهی فعالیت‌های حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در محور اقدامات ایجابی موثر با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ماست که به نظر می‌رسد طی سالهای متمادی بر زمین مانده است.

فارس: آیا حاضرید هزینه‌های تبلیغاتی خود را در انتخابات به صورت شفاف اعلام کنید؟

شیبک: بله به طور کامل آماده این اقدام هستیم، البته این نکته را باید عرض کنم که در دوره قبل نیز علاوه بر اعلام دقیق میزان هزینه‌ها و محل انجام آن، محل تامین آن را نیز به مردم به صورت مکتوب و شفاف اعلام کردیم.

 

* با دست پُر به مجلس می‌روم

فارس: حرف ناگفته‌ای اگر دارید بفرمائید؟

شیبک: خدمت مردم عزیز گنبدکاووس، استان گلستان و کشور باید عرض کنم که با استفاده از همفکری نخبگان و کارشناسان جوان دانشگاهی در سطوح مختلف ملی و استانی و شهرستانی تلاش کرده‌ایم از هم اکنون با طراحی و تدوین طرح‌هایی جامع در حوزه جوانان، بانوان و به ویژه در حوزه اقتصاد در صورت ورود به مجلس با نظر مردم با دست پُر به خانه ملت برویم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول