اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۱۰ چهره مطرح تصدی کرسی بهارستان در غرب تهران

با شروع ثبت‌نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، داوطلبان سابق و بعضاً پرآوازه حوزه انتخابیه شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس (مشق) برای نشستن بر کرسی نمایندگی مجلس دست به کار شده و در حال آماده سازی برای حضور پر قدرت در انتخابات هستند.

۱۰ چهره مطرح تصدی کرسی بهارستان در غرب تهران

خبرگزاری فارس از شهریار؛ امیرحسین اسماعیلی: از صبح امروز دهم آذرماه، ثبت نام داوطلبان جهت شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد. هم زمان شور انتخابات نیز در کشور طنین انداز شده و افراد و جریان‌های مختلف، برای رقابت در انتخابات و کسب کرسی نمایندگی ملت، وارد میدان خواهند شد.

حوزه انتخابیه شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد با جمعیتی بیش از ۱.۵ میلیون نفر دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و به دلیل حضور گروه‌های سیاسی مختلف در این حوزه به ویژه شهریار، رقابت تنگاتنگی در جریان انتخابات‌ها برقرار است.

کاندیدا‌ها‌ی احتمالی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مشق (ملارد، شهریار، قدس):

۱- محمد محمودی شاهنشین: نماینده فعلی حوزه مشق در مجلس شورای اسلامی و کاندیدا یازدهمین دوره انتخابات مجلس

محمودی شاهنشین رئیس هئیت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در سال ۹۶، عضو شورای حل اختلاف کشور و نماینده فعلی حوزه مشق در سال ۹۴ با ۸۱۸۲۶ رای در دوم انتخابات توانست به عنوان عضوی از لیست امید وارد مجلس شود. در این دوره گویا شرایط متفاوت با ۴ سال گذشته است و بسیاری از یاران و دوستان در طول این سال‌ها از اردوگاه او خارج و حتی در انتخابات فعلی با کاندیدایی دیگر در مقابل او ایستاده‌اند.

۲-حسین گروسی: نماینده حوزه مشق در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی

حسین گروسی نماینده اعتدال گرای ادوار هشتم و نهم مجلس و معاون فعلی حقوقی و امور مجلس شورای عالی مناطق آزاد در سال ۹۴ علی رغم کسب جایگاه اول در دور نخست انتخابات، طبق پیش بینی‌های انجام شده، دور دوم انتخابات مجلس را به محمودی شاهنشین واگذار کرد و پس از ۸ سال با صندلی بهارستان وداع کرد. علاوه بر خود وی زمزمه‌هایی از حضور برادرش نیز در انتخابات مجلس شنیده می‌شد.

۳-محمدعلی کوزه گر: نماینده حوزه مشق در دوره ششم مجلس شورای اسلامی

محمدعلی کوزه گر، متخصص اطفال و متولد شهرستان نور مازندران جزء عناوین نام آشنای حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد است و او پس نمایندگی مردم این حوزه در مجلس ششم، موفق به کسب صلاحیت لازم برای حضور در مجالس بعدی نشد و علی رغم اظهارات قبلی خود مبنی بر عدم حضور خود در کارزار انتخابات، شنبه ۹ آذر در صفحه شخصی خود اعلام آمادگی خود برای کاندیداتوری انتخابات مجلس را اعلام کرد و به احتمال قوی در صورت احراز صلاحیت در این دوره بسیاری از تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های انتخاباتی با حضور او تغییر می‌کند.

۴- احمد ربیع زاده: فرماندار اسبق شهرستان شهریار و کاندیدای چندین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

احمد ربیع زاده، از خانواده فرهنگیان، معاونت سیاسی و فرماندار شهرستان شهریار را در کارنامه خود دارد و در سال ۹۴ در وقت‌های اضافه صلاحیت لازم برای حضور در کارزار انتخابات را کسب کرد و با کسب ۶۲۵۶۶ رای و جایگاه چهارم به کار خود پایان داد.

۵- حسین حق وردی: عضو ۲ دوره شورای شهر شهریار

حق وردی عضو اصولگرای ادوار سوم و چهارم شورای اسلامی شهریار در دهمین دوره انتخابات مجلس در سال ۹۴ با کسب ۶۷۱۸۳ و با اختلاف کم‌تر از ۸۰۰ رای از نفر بالاتر یعنی محمودی شاهنشین از حضور در دور دوم انتخابات مجلس در حوزه مشق بازماند و حالا یکی از گزینه‌های اصلی حضور در انتخابات مجلس است.

۶- سمیه کلهر: استاد دانشگاه و فرزند ابوالفضل کلهر نماینده حوزه مشق در مجلس هفتم

کلهر استاد و عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد و فرزند ابوالفضل کلهر نماینده مردم شهرقدس، شهریار و ملارد در مجلس هفتم است که با کسب ۴۱۶۵۶ رای به عنوان پدیده دهمین دوره انتخابات مجلس در این حوزه شناخته شد.

۷- علی نعیمی: مدیرعامل تیم فوتسال پارسیان شهرقدس و رئیس دفتر نماینده مجلس(محمودی شاهنشین) تا اواسط دوره فعلی

وی فعال سیاسی و مدیرعامل تیم فوتسال پارسیان، پس از حضور در کنار محمودی شاهنشین در انتخابات دهم و تصدی ریاست دفاتر نماینده مجلس در حوزه انتخابیه مربوطه، حالا پس از خارج شدن از دفتر خانه ملت و از صف یاران محمودی شاهنشین، با شروع فعالیت‌های خود به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح انتخابات مجلس است.

۸- غلامرضا یاوند عباسی: شهردار اسبق قدس و مشاور سابق وزیر کشور در امور ایثارگران

وی یکی دیگر از چهره‌های مطرح کاندیداتوری در حوزه انتخابیه مشق بوده و گویا با برنامه ریزی بلند مدتی از سال‌های قبل فعالیت خود را آغاز و در ماه‌های اخیر پای ثابت تمام برنامه‌های مختلف این ۳ شهرستان به ویژه قدس بوده است.

۹- امیر ابراهیم رسولی: فعال رسانه‌ای، مدیر مسوول سایت خبری و ماهنامه نماینده و مجری برنامه تلویزیونی نسل فردا

امیر ابراهیم رسولی مشاور و مسوول دفتر غلامعلی حداد عادل از چهره‌‌های نوظهور حوزه انتخابیه مشق بوده که در ماه‌های اخیر فعالیت و حضور چشمگیری را به ویژه در شهرقدس داشته است.

۱۰- سید علی مروج: امام جمعه سابق شهر اندیشه

امام جمعه سابق شهر اندیشه  نیز پس از خداحافظی با مردم در نماز عید فطر امسال و بیان احتمال حضور در سنگر‌های دیگر خدمت به مردم و عدم تصدی سمتی تا به امروز، از گزینه‌های حضور در انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قدس، شهریار و ملارد است.

البته گزینه‌های دیگری نیز برای کاندیداتوری انتخابات مجلس در حوزه شهریار، قدس و ملارد مطرح است و انتخابات این حوزه همواره به عنوان یکی از نزدیک ترین و پرشورترین حوزه‌های انتخابیه شناخته شده است.

باید منتظر بود و دید در اسفند امسال مردم علی رغم ترافیک کاندیدا‌ها ردای وکالت خود را بر تن چه کسی خواهند پوشاند و آیا انحصار نماینده شهرقدسی پس از ۳ دوره شکسته خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام/ی/الف۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول