اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مجریان و ناظران در انتخابات باید بی‌طرفی خود را حفظ کنند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان گفت: در برگزاری انتخابات همه مجریان و ناظران باید بی‌طرفی خود را حفظ کنند و به طرف جناح و یا فرد خاصی گرایش نداشته باشند.

مجریان و ناظران در انتخابات باید بی‌طرفی خود را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام جلال مرادی  بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از امروز به صورت رسمی ستاد انتخابات استان برای برگزاری یک انتخابات باشکوه آغاز به کار کرد اظهار کرد: خداوند وعده داده که سرنوشت هیچ قومی را  تغییر نخواهد داد مگر به خواست خود مردم که این اصل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک الگو از حکومت الهی را به دنیا نشان داد تصریح کرد: امام خمینی(ره) در ابتدای امر نوع حکومت و قانون اساسی را به رأی مردم گذاشت که نماد بارز مردمسالاری، جمهوریت و انتخابات است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان ادامه داد: بارها افرادی خواهان مخدوش کردن انتخابات بودند که در این هنگام امام راحل و پس از ایشان مقام معظم رهبری به میدان آمدند و تمام‌قد از انتخابات حمایت کردند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بحث انتخابات بی‌نظیر است خاطرنشان کرد: یکی از این دلایل برگزاری انتخابات بی‌شمار در طول عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باعث افتخار و سرافرازی است.

مرادی با اشاره به اینکه در انتخابات گذشته همواره شاهد حضور پرشور مردم بودیم گفت: میزان حضور مردم ایران در انتخابات نسبت به متوسط جهانی بسیار مطلوب است.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم در این انتخابات  این حضور پرشور تکرار شود اظهار کرد: همانطور که در هفته اخیر مردم برای دفاع از اقتدار انقلاب پرشور به میدان آمدند امیدواریم در انتخابات دوم اسفندماه نیز شاهد حضور پرشور آنها باشیم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون دو جلسه با هیأت‌های نظارت استان در شهرستان‌ها، مرکز استان و مجریان انتخابات و فرمانداران  در استانداری برگزار شده است افزود: امروز این نوید را می‌توان داد که شاهد یک انتخابات پرشور در آینده باشیم.

وی با بیان اینکه لازمه یک انتخاب سالم رعایت حق‌الناس در همه جوانب آن است تصریح کرد: در برگزاری انتخابات همه مجریان و ناظران باید بی‌طرفی خود را حفظ کنند و به طرف جناح و یا فرد خاصی گرایش نداشته باشند.

تبلیغات زودهنگام ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود

مرادی با اشاره به اینکه قانون انتخابات مجلس یازدهم با قانون مجلس دهم متفاوت است ادامه داد: بنابراین رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما این مهم را اطلاع رسانی کنند.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغات زودهنگام ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: طبق قانون زمان تبلیغات از ۲۴تا ۳۰ بهمن ماه تعیین است و روز یکم اسفندماه نیز تبلیغات ممنوع است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان گفت: قانون تصریح دارد که اگر تخلفی صورت گیرد، جرم‌انگاری شده و ممنوع است و ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخابانی با تشکیل شعبه ویژه رسیدگی و برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قانون تأکید دارد نیروهای اداری، انتظامی و قضایی ملزم به رصد تخلف انتخاباتی هستند اظهار کرد: در انتخابات پیشین این الزام وجود نداشت، اما در قانون جدید بریز و بپاش جرم است و باید پیش از زمان آغاز قانونی تبلیغات، هیچ اقدامی صورت نگیرد.

مرادی با اشاره به اینکه همه مسوولان موظف هستند که قانون را رعایت کنند افزود: استفاده از اموال عمومی و بیت‌المال ممنوع است و جرم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: امید است انتخاباتی با رعایت قانون و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول