اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فاضلاب ۹۰ روستا به رودخانه‌ قشلاق سرازیر می‌شود/لایروبی رودخانه‌های کردستان در کاهش آلودگی آب موثر است

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کردستان گفت:فاضلاب ۹۰ روستا به رودخانه‌ قشلاق سرازیر می‌شود که ذرات فسفات و نیترات موجود در آن به شدت بالا است لذا لایروبی مسیر این رودخانه‌ حیاتی است.

فاضلاب ۹۰ روستا به رودخانه‌ قشلاق سرازیر می‌شود/لایروبی رودخانه‌های کردستان در کاهش آلودگی آب موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اقبال حمیدی در اولین نشست شورای سیاست‌گذاری آب و خاک، کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، اظهار کرد: متاسفانه برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه در بستر رودخانه‌ها صورت گرفته است که این امر ناشی از عدم نظارت آب منطقه‌ای است.

وی افزود: سیلاب‌ها در خصوص تجاوز به حریم بستر رودخانه و آسیب به زمین‌های کشاورزی موثر هستند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کردستان گفت: بیشترین مشکلات در حوزه بستر رودخانه، گریبان‌گیر حوزه شیلات و آبزی‌پروری است چون بستر رودخانه‌ها برای احداث واحدهای پرورش ماهی به افرادی اجاره داده می‌شود که اگر سیلابی روی دهد عملا خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای سرمایه‌گذاران این واحد به دنبال دارد لذا آب منطقه‌ای باید در این خصوص اقداماتی انجام دهد‌.

وی لایه‌روبی رودخانه قشلاق و سدهای استان را مهم بیان کرد و گفت: آلودگی بیش از حد آب این رودخانه لطمات جبران‌ناپذیری  به دنبال دارد.

حمیدی تصریح کرد: فاضلاب ۹۰ روستا به رودخانه‌ قشلاق سرازیر می‌شود که ذرات فسفات و نیترات موجود در آن به شدت بالا است لذا لایروبی مسیر این رودخانه‌ حیاتی است.

وی تاکید کرد: کود و سم اراضی کشاورزی که به رودخانه قشلاق منتهی می‌شود بالاتر از حد استاندارد است که نیازمند مدیریت این حوزه است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول