اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

یادگاری: مسائل علمی باید با یک زلزله دوراندیشانه حل شود

رئیس سابق جهاد دانشگاهی گفت: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری مسائل علمی باید دوراندیشانه باشد؛ یعنی باید یک زلزله 8 ریشتری ایجاد شود تا بر اساس نگاه انقلابی، دینی و فرهنگی به دانش‌آموزان قدرت فکر کردن داده شود.

یادگاری: مسائل علمی باید با یک زلزله دوراندیشانه حل شود

محمد حسین یادگاری رئیس سابق جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه باید مسائل علمی دوراندیشانه شود، گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش کارکرد لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ایجاد قدرت فکر کردن به دانش‌آموزان نمی‌دهد و تنها سیاست این نهاد به دنبال حفظ کردن مطالب است.

* باید از توانایی علمی اساتید به نحو مطلوب استفاده شود 

وی افزود: باید از توانایی علمی اساتید و فارغ‌التحصیلان به نحو مطلوب استفاده شود که اگر این اتفاق نیفتد، به طور کلی تمام نیروهای متخصص داخلی و نخبگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست خواهیم داد.

* مسؤولان اجرایی کشور دغدغه آموزشی و فرهنگی ندارند

یادگاری تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امروز در حوزه نظام آموزش کشور وجود دارد، این است که مسؤولان اجرایی دغدغه آموزشی و فرهنگی ندارند؛ چراکه باید بر اساس نقشه راه، اهداف مورد بازنگری قرار گرفته و سیستم آموزشی تغییر کند. درواقع باید اسناد بالادستی به مرحله عمل برسد و دغدغه مراکز علمی و دانشگاه‌ها مبنی بر آموزش با کیفیت و پژوهش مستمر اتفاق بیفتد.

* نظام ارزشیابی ما در دانشگاه‌ها و مراکز علمی اشتباه است

رئیس سابق جهاد دانشگاهی ادامه داد: در حال حاضر نظام ارزشیابی ما در دانشگاه‌ها و مراکز علمی اشتباه است،‌ به طوری که این نظام طراحی‌اش غلط بوده و تولید علم در مراکز علمی تنها به انتشار مقاله در مجلات ختم می‌شود که این کار متاسفانه هیچ معضلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از جامعه حل نمی‌کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول