اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مشاور سابق ناتو: ایستادن «غنی» پشت سر «ترامپ» مغایر با فرهنگ مردم افغانستان بود

مشاور سابق ناتو گفت: ایستادن رئیس جمهور افغانستان در میان نظامیان آمریکایی و در پشت سر ترامپ مغایر با عرف دیپلماتیک و فرهنگ افغان‌هاست.

مشاور سابق ناتو: ایستادن «غنی» پشت سر «ترامپ» مغایر با فرهنگ مردم افغانستان بود

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پنج‌شنبه شب گذشته در سفری از پیش‌اعلام‌نشده، وارد افغانستان شد.

بنا بر اعلام کاخ سفید، این سفر با هدف سرکشی به نظامیان آمریکایی به مناسبت عید شکرگزاری صورت گرفت. ترامپ در جریان این سفر در پایگاه نظامیان آمریکایی در «بگرام» که بزرگترین پایگاه این کشور در افغانستان است، حضور یافت.

بعد از پایان سخنان «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در این مراسم، ترامپ از سربازان خواست تا جایی برای باز کرده و غنی به میان سربازان و در پشت سر رئیس جمهور آمریکا قرار گرفت که این موضوع خشم مردم افغانستان را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

ایستادن غنی پشت سر ترامپ مغایر با فرهنگ افغان‌ها بود

«شفیق همدم» مشاور سابق ناتو و کارشناس مسائل سیاسی افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: بگرام و همه نقاط افغانستان متعلق به مردم این کشور است.

وی با اشاره به حضور اشرف غنی در پایگاه نظامی بگرام، افزود: ایستادن رئیس جمهور افغانستان در میان نظامیان آمریکایی و پشت سر ترامپ مغایر با عرف دیپلماتیک و فرهنگ افغان‌ها بود.

مشاور سابق ناتو تاکید کرد: در این موضوع مسئولین اجرای پروتکل غیرمسئولانه برخورد کرده و خود اشرف غنی نیز نباید چنین اقدامی را انجام می‌داد.

وی ادامه داد: اگر غنی به تنهایی در میان سربازان قرار می‌گرفت،‌ مشکلی ایجاد نمی‌کرد اما ایستادن در پشت سر همتای آمریکایی خود خلاف پروتکل است و نباید چنین اتفاقی رخ می‌داد.

همدم در پایان گفت: رئیس جمهور آمریکا با این اقدام به جایگاه اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور افغانستان صدمه وارد کرده و این اقدام موجی از انتقادات مردم افغانستان را به وجود آورده است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول