اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار رئیس جدید شورای اروپا درباره تفرقه در اتحادیه اروپا

رئیس جدید شورای اروپا درخصوص ایجاد دودستگی در اتحادیه اروپا پس از خروج بریتانیا از آن هشدار داد و خواستار حفظ یکپارچگی میان کشورهای این حوزه شد.

هشدار رئیس جدید شورای اروپا درباره تفرقه در اتحادیه اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «چارلز میشل» رئیس جدید شورای اروپا روز جمعه درخصوص لزوم همکاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای حفظ یکپارچگی آن هشدار داد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، میشل گفت امیدوار است انتخابات ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) در انگلیس به تعیین تکلیف توافق حاصل شده بین لندن و بروکسل برای اجرای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) کمک کند.

او در این باره گفت: «ما آماده‌ایم، می‌دانیم در مرحله بعدی (پس از اجرای برگزیت)، مهم‌ترین اصولی که باید از آن‌ها دفاع کرده و آن‌ها را ترویج کنیم کدامند. همچنین می‌دانیم اولویت‌های اصلی کدامند: یکپارچگی در بازار واحد [اروپا]، رقابت منصفانه و توافق جمعه خوب». 

توافق «بلفاست» یا جمعه خوب، معاهده صلحی میان دولت بریتانیا و جمهوری ایرلند بر سر نحوه حکم‌رانی بر ایرلند شمالی است که در سال ۱۹۹۸ میلادی منعقد شد.

مشیل که قرار است روز جمعه طی مراسمی جانشین «دونالد تاسک» رئیس پیشین شورای اروپا شود گفت، از آن‌جا که کشورهای اروپایی منافع اقتصادی متفاوتی در روابط خود با انگلیس دارند، پس از اجرای برگزیت، باید برای حفظ یکپارچگی اتحادیه اروپا به‌شدت تلاش کنند.

این سیاست‌مدار بلژیکی هشدار داد: «به‌خاطر وجود وضعیت اقتصادی متفاوت در میان کشورهای اروپایی، خطر ایجاد دودستگی وجود دارد. اما اگر روش کار شفاف خود را حفظ کنیم، بهترین ضمانت برای حفظ وحدت خواهد بود». او همچنین درخصوص تبدیل شدن اتحادیه اروپا به «خسارت جانبی» جنگ سرد میان چین و آمریکا هشدار داد.

برخلاف تاسک که خود را حامی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا می‌دانست، میشل گفت: «چیزهای زیادی در قلبم وجود دارد و قطعاً من هم نسبت به این انتخاب (برگزیت) تأسف می‌خورم ولی به انتخاب شهروندان انگلیسی احترام می‌گذارم». همچنین برخلاف تاسک از مخالفان سرسخت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بود، میشل اعتقاد دارد اتحادیه اروپا و آمریکا «اهدافی مشابه» و ارزش‌هایی مشترک دارند گرچه بر سر تغییرات اقلیمی و برنامه هسته ای ایران دچار اختلافاتی هستند.

تاسک روز چهارشنبه گفت: «برای اولین بار در تاریخ، رئیس‌جمهور آمریکا آشکارا مخالف اتحادیه اروپا است. او از برگزیت حمایت و برای جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا دعا می‌کند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول