اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دولتمردان موظف به رعایت قانون اساسی هستند

امام جمعه بندرعباس با بیان به اینکه قانون اساسی برگ زرین و میثاق ملی کشور است، گفت: همه آحاد مردم و به ویژه دولتمردان موظف به رعایت این قانون هستند.

دولتمردان موظف به رعایت قانون اساسی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار داشت: ما باید از سیره نبوی این امام همام در زندگی خود بیشتر و بهتر بهره گیریم تا به سعادت و کمال برسیم.

وی افزود: این امام همام در شرایط حساس سکان امامت را به دست گرفتند و به خوبی در مقابل توطئه دشمنان ایستادگی و مبارزه کردند.

امام جمعه بندرعباس در ادامه با تبریک روز نیروی دریایی به دلاورمردان این نیرو اشاره داشت و بیان کرد: این نیروی راهبردی برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشت و در همان روزهای آغازین جنگ موتور محرک دریایی دشمن را نابود کرد.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: امروز نیرو دریایی ارتش و سپاه پاسداران مانند دو بال هماهنگ با یکدیگر و کنار هم به محافظت از مرزهای آبی کشور مشغول هستند و اجازه هیچ تحرک و تجاوزی را به دشمنان در مرزهای آبی را نخواهند داد.

امام جمعه بندرعباس خاطر نشان کرد: در این برهه زمانی حساس حضور نیروی دریایی در خلیج عدن، دریای سرخ و آبهای بین المللی ماحصل اقتدار، عزت، عظمت و سربلندی ملت شریف جمهوری اسلامی ایران است.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به روز قانون اساسی کشور پرداخت و افزود: قانون اساسی میثاق ملی کشور است و تنها کشوری که اصل نظام و حکومت را به رای مردم گذاشت جمهوری اسلامی ایران بود.

عبادی عنوان کرد: همه آحاد مردم و به ویژه دولتمردان موظف به رعایت این قانون هستند که برگ زرین و منحصر بفرد کشور و انقلاب است.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: در عمر۴۰ ساله با برکت انقلاب اسلامی برخی از کج فهمان که قدرت کشور را به دست گرفتند با تبر به جان قانون اساسی کشور که بر گرفته از اسلام ناب است افتادند و چرا این مدعیان که خود این معادله سیاسی را قبول داشتند این قانون رعایت نمی‌کردند؟.

خطیب جمعه بندرعباس بیان کرد: این مدعیان یک روز به شورای نگهبان، روز دیگر به اصل ولایت فقیه و کمبود اختیارات رییس دولت و... زیر سوال می‌برند و نتیجه این کارها تقابل با قانون اساسی کشور است.

وی در ادامه افزود: اگر قانون اساسی کشور نیاز به برخی اصلاحاتی داشته باشد  باید طبق اصول و با دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)  و طی جلسات با کارشناسان بازنگری می‌شود.

عبادی با اشاره به نقش بسحیان سلحشور در همه عرصه های جامعه،خاطر نشان کرد: باید بسیجیان همانند کمیته‌های انقلاب دوران انقلاب نقش فعال تری داشته باشند تا بتوانند در همه عرصه های اجتماعی، اخلاقی و... بساط منافقین را جمع کنند.

امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نماز اول تشریح دلایل طلاق در جامعه پرداخت و گفت: جاری شدن صیغه طلاق عرش خداوند را به لرزه در خواهد آورد و خانواده‌ها در بین باید بیشتر مراقبت کنند.

وی در پایان، دخالت‌های زیاد والدین در جرئیات زندگی مشترک فرزندان، بی‌اعتنایی زوجین نسبت به خواسته‌های یکدیگر و ازدواج‌های خیابانی و... را اهم دلایل طلاق در جامعه دانست.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول