اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

لزوم استفاده از نیروهای ماندگار در بنگاه‌های اقتصادی

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه پنج ساله توسعه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی دولت را باید مکلف کنیم نیمی از افراد شاغل در بنگاه‌های اقتصادی را از نیروهای ماندگار استفاده کند.

لزوم استفاده از نیروهای ماندگار در بنگاه‌های اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین هاشمی تختی شامگاه پنجشنبه در نشست عمومی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت: در زمان قبل انقلاب مدارس دو شیفت بود و بنده با کارگری در بازار ادامه تحصیل دادم.

وی با اشاره به اینکه توسط رژیم ستم شاهی تحت تعقیب قرار گرفته است بیان داشت: به لطف خدا با جریان انقلاب آشنا شده و برای انتشار فرمایش‌های امام راحل، ساماندهی تظاهرات علیه رژیم و برای اطلاع رسانی در مناطق مختلف تلاش کردم که تحت تعقیب رژیم ستم شاهی قرار گرفته و مدتی متواری بودم تا اینکه انقلاب پیروز شد.

استاندار سابق هرمزگان به سوابق خود اشاره کرد و افزود: در بندرلنگه و بندرعباس معاون سپاه بودم و مدت کوتاهی هم به عنوان فرمانده سپاه میناب ایفای نقش کردم و پس از آن در سال ۶۳ وارد کار عملیاتی شده و ۱۴ سال معاون مدیر کل بودم.

هاشمی تختی با بیان اینکه دو سال به عنوان مدیرکل به یاسوج مهاجرت کرده است گفت: به مدت دو سال به عنوان مدیرکل یاسوج، دو سال معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر و کمتر از دو سال هم به عنوان استاندار هرمزگان بودم که آقای رئیس جمهور ما را پسند نکرده و عزل کردند.

وی  افراد معرفی شده را از خود بهتر دانست و افزود: دوستانی که معرفی شدند همه آن ها خوب و از من با تقوا تر هستند اما این ادعا را دارم که هیچ کدام تجربه بنده را ندارند.

استاندار سابق هرمزگان به تجربیات خود در دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و یاد آور شد: در دستگاه نظامی، امنیتی،اجرایی در بالاترین رده و دستگاه قضایی بودم و کوله باری از تجربه کسب کردم که دوست داریم خدمت کنیم و مردم از آن استفاده ببرند.

هاشمی تختی گفت: از روزی که دست چپ و راست ام را شناختم هیچ گاه خودم را از ولایت جدا ندیدم، هر کجا بودم مسیر حرکتم ولایت بوده است.

وی ادامه داد: بنده برای ولایت حاضرم هزینه بدهم و از موقعی هم که مجلس آمدم مواضع من برای رای‌گیری و مصوبات مجلس بر اساس عقل بوده و منافع مردم و کشور مد نظر خود قرار داده ام.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که در سپاه پاسداران بودیم جریانی به دنبال آن بود که در سپاه نفوذ کند و به ما فشار آورند اما اجازه ندادیم ساز و کار واحد اطلاعات سپاه خدشه دار شود و ما باید زاویه دید و انگشت اشاره رهبری را ببینیم و بر اساس آن حرکت کنیم.

هاشمی تختی راجع به FATA و سخنان مقام معظم رهبری گفت: آیت الله خامنه ای فرمودند مراقب کنوانسیون‌های باشید که پخت و پز آن جای دیگری است.

وی افزود: شما یقین بدانید من سر مواضع خودم محکم ایستادم و خیلی‌ها فشار آوردند که چرا شما رئیس جمهور را به مجلس می‌کشید و گفتند شما با این کارتان کشور را با چالش مواجه می کنید. ما وکیل و نماینده مردم هستیم و رئیس جمهور باید پاسخ دهد و با احترام سوال کردیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری جز برادرتان هیچ کدام از نمایندگان مردم نیامدند از آیت الله رئیسی دفاع کنند، به من خیلی‌ها گلایه کردند و گفتند اشتباه می‌کنید اگر روحانی رای بیاورد نمی‌توانی برای مردم کار کنی، نابودت می‌کنند.

هاشمی تختی به مشکلات زمان استاندار بودن خود در هرمزگان اشاره کرد و گفت: در زمانی که استاندار هرمزگان بودم یکی از مشکلات این بود که اجازه نمی دادند از ظرفیت نیروهای بومی استفاده کنیم و گذشته از آن، در دولت هیچ کسی را نداریم که هرمزگانی باشد.

وی گفت: در برنامه پنج ساله توسعه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی دولت را باید مکلف کنیم نیمی از افراد شاغل در بنگاه‌های اقتصادی را از نیروهای ماندگار استفاده کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و باید قوانینی را تصویب کنیم که معیشت مردم را تامین کند. استان هرمزگان غنی است و به دولت هم گفتیم اگر به استان هرمزگان خوب رسیدگی شود می‌توانیم خود را از وابستگی به نفت هم جدا کنیم.

هاشمی تختی گفت: استان هرمزگان از ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های گوناگون برخوردار است که باید زمینه را برای سرمایه گذاری و اشتغال‌زایی فراهم کرد.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول