اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سودان قانونی برای ریشه‌کن کردن رژیم عمر البشیر تصویب کرد

حکومت انتقالی در سودان قانون انحلال رژیم عمر البشیر رئیس جمهور برکنار شده این کشور و حزب متبوع آن را صادر کرد.

سودان قانونی برای ریشه‌کن کردن رژیم عمر البشیر تصویب کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تلویزیون رسمی سودان اعلام کرد، جلسه مشترک شورای حکومت انتقالی و شورای وزیران سودان اواخر روز پنجشنبه قانونی با هدف انحلال و ریشه کنی رژیم عمر البشیر رئیس جمهور سابق این کشور به تصویب رسانده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، «عبدالله حمدوک» نخست وزیر دولت انتقالی سودان در واکنش به این تصمیم نوشت: قانون برچیدن رژیم گذشته و از بین بردن توانمندی آن  قانونی برای انتقام نیست ، بلکه برای حفظ عزت این مردم است که  از ضربه‌های دیکتاتورها و بازی که با مال و سرنوشت آنها کردند خسته شدند. کسانی که در زمینه ارزش‌ها ، افتخار ، صداقت و حقوق کوتاهی کرده و پای عهد و پیمان خود نبودند.

وی افزود: ما این قانون را در یک نشست مشترک به منظور برقراری عدالت، احترام به عزت مردم و پاسداری از دستاوردهای آنها تصویب کردیم تا ثروت غارت شده از نعمات مردمی را بازیابیم. مردمی قدرتمند و انقلابی که درهای تاریکی را شکستند و طلوع نجات را دیدند .

«وجدی صالح» یکی از رهبران ائتلاف «قوی الحریه و التغییر»، «آزادی و تغییر) سودان در صفحه فیس بوک خود نوشت: قانون مذکور شامل  انحلال (حزب) کنگره ملی، نهادها و سازمان‌های آن و کلیه نمادهای آن و برچیده شدن رژیم سابق است.

پیش نویس قانون ویژه انحلال حزب کنگره ملی سودان روز سه شنبه توسط شورای حاکمیتی و شورای وزیران سودان مطرح شد.

اعتراضات علیه عمر البشیر در دسامبر ۲۰۱۸ آغاز شده و به سرعت گسترش یافت و در ۱۱ آوریل گذشته به سرنگونی حکومت او منجر شد. عمر البشیر نیز به زندان خارطوم رفت و به اتهام فساد تحت محاکمه قرار گرفت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول