اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن هشدار داد «سلاح راهبردی بازدارنده» در اختیار دارد

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، در صورت ادامه حملات به یمن و سکوت جهانی، منافع ملی بین‌المللی بویژه در زمینه اقتصادی بیشتر متضرر خواهد شد و یمن سلاحی راهبردی و بازدارنده در اختیار دارد.

یمن هشدار داد «سلاح راهبردی بازدارنده» در اختیار دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن اعلام کرد «ابتکار عمل و سلاح راهبردی بازدارنده برای دفاع از کشور و حاکمیت آن را در اختیار داریم».

وی به مناسبت عید استقلال یمن در ۳۰ نوامبر و خروج نیروهای انگلیسی از این کشور با خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» گفت‌وگو و دو پیام برای ائتلاف سعودی فرستاد: جنگ واقعی میان ما و شما هنوز آغاز نشده؛ «مهدی المشاط» فرمانده نیروهای مسلح و رئیس شورای عالی سیاسی ابتکاری برای توقف حملات و رفع محاصره ظالمانه پیشنهاد داد و «عبد الملک الحوثی» فرمانده انقلاب نیز در سخنرانی‌های خود طی مناسبت‌های ملی و دینی نصیحت‌هایی داشته است و دیگر نیاز به ورود به جزئیات در این زمینه نیست.

العاطفی ادامه داد، اما پیام دوم به کشورهای جهان از جمله کشورهای ائتلاف متجاوز و در رأس آن رژیم صهیونیستی است؛ امنیت ملی جهانی بویژه در زمینه اقتصادی وابسته به حاکمیت و ثبات امنیت ملی جمهوری یمن است، به معنای واضح‌تر در صورت ادامه حملات به یمن و سکوت جهانی، منافع ملی بین‌المللی بویژه در زمینه اقتصادی بیشتر متضرر خواهد شد.

وزیر دفاع یمن سپس تأکید کرد، این حرف، نمایشی تبلیغاتی نیست و یمن باید از ملت خود که با ابزارهای مختلف در حال کشتن این ملت هستند و جهان بدون حرکت تماشا می‌کند، دفاع کند.

وی در پایان گفت: می‌گویند جهان روستایی کوچک است، این روستای کوچک باید خانواده یمنی را ببیند، زمانی که ملت یمن کشته می‌شوند و روستا در خواب است یا تفریح می‌کند ما ناچاریم برای دفاع از ملتی که کشته و سوزانده می‌شود، روستا را بیدار کنیم.

مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» که خود را مرکزی مستقل می‌داند و گزارش‌های دوره‌ای درباره خسارت‌های جنگ یمن ارائه می‎دهد، اعلام کرد، تا کنون ۴۲۱۳۵ غیرنظامی در نتیجه بمباران مستقیم نیروهای ائتلاف کشته و زخمی شده‌اند. تعداد کشته شدگان غیرنظامی ۱۶۴۴۷ نفر است که در میان آنها ۳۶۷۲ کودک و ۲۳۳۷ زن وجود دارند؛ تعداد مجروحان و افرادی که دچار نقص عضو شده‌اند به ۲۵۶۸۸ نفر می‌رسد که ۳۸۵۶ نفر آنها کودک و ۲۶۸۹ نفر آنها زن هستند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول