اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تصاویر متفاوت و عجیب امواج رادیویی از «کهکشان راه شیری»

تصویر خیره کننده‌ای از کهکشان راه شیری با استفاده از امواج رادیویی ضبط شده که شکل جدیدی از این کهکشان را به نمایش می‌گذارند.

تصاویر  متفاوت و عجیب امواج رادیویی از «کهکشان راه شیری»

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، تصویر خیره کننده‌ای از کهکشان راه شیری  با استفاده از امواج رادیویی ضبط شده است.

این تصویر به ما نمای جدیدی از کهکشان راه شیری ارائه می‌دهد؛ کهکشان راه شیری،کهکشانی است که منظومه شمسی در آن قرار دارد.

اخترشناسان استرالیا از تلسکوپ Array Murchison Widefield Array برای تهیه این تصویر از کهکشان راه شیری استفاده کردند. آنها سپس داده ها را با یک رایانه در پرت استرالیا پردازش کردند تا مشخص شود که این تصویر چگونه به نظر می‌رسد.

این نشان می‌دهد که اگر انسان بتواند امواج رادیویی را ببیند عمدتا زرد و طلایی است؛ ین تصویر در قلب مرکز کهکشانی کهکشان راه شیری قرار دارد که در آن سیاه چاله‌ای عجیب و عظیم وجود دارد.

این تیم همچنین  بقایای ۲۷ ستاره عظیم که در ابرنواخترها منفجر شده اند را به عنوان بخشی از مطالعه خود بررسی کردند؛اخترشناسان در استرالیا با گرفتن اطلاعات از تلسکوپ رادیویی و تولید تصویری از کهکشان دریافتند، اگر انسان‌ها امواج رادیویی را ببینند می‌توانند یک نمای منحصر به فرد از راه شیری ایجاد کنند.

ناتاشا هورلی-واکر، کارشناس اخترفیزیک می‌گوید: تصاویر ما مستقیماً در وسط راه شیری مشاهده می‌شوند، به سمت محلی که اخترشناسان منطقه آن را مرکز کهکشانی می‌نامند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول