اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بسیج متخصصان برای مقابله با سرطان؛ از سمنان تا آمریکا

شماری از نیروهای متعهد و متخصص سمنانی با تشکیل بنیاد خیریه‌ای برای مقابله با سرطان بسیج شده‌اند و طرح‌هایشان را از سمنان تا آمریکا پی می‌گیرند.

بسیج متخصصان برای مقابله با سرطان؛ از سمنان تا آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرطان یکی از بیماری‌های شایع در میان ایرانیان است که باید به مقابله و مبارزه با آن توجه شود و در عین حال، پیشگیری در این حوزه از اهمیت خاصی برخوردار است.

شماری از نیروهای متعهد و متخصص سمنانی با همین روحیه دست به کار شده‌اند و حسب روحیه بسیجی و اعتقادی که در کمک به همنوعان به‌ویژه نیازمند خود دارند، بنیاد خیریه‌ای تشکیل داده‌اند.

فعالان این بخش با تشکیل بنیاد خیریه‌ای برای مقابله با سرطان بسیج شده‌اند و طرح‌هایشان را از سمنان تا آمریکا پی می‌گیرند.

بسیج سمنانیان خیّر مقیم خارج

صدیقی، مدیرعامل بنیاد خیریه نیکوکاران «راه آسمان» می‌گوید: با تلاش انجام‌شده و جلب اعتماد عمومی، خوشبختانه جمعی از خیران ملی به عضویت هیأت امنای بنیاد خیریه نیکوکاران راه آسمان درآمده‌اند.‌

وی تصریح کرد: رویکرد بنیاد، جذب خیران ملی و جلب حمایت‌ها و اعتماد عمومی به فعالیت‌ها و اقدامات این مجموعه خیریه است.

مدیرعامل بنیاد خیریه نیکوکاران «راه آسمان» اضافه کرد: علاوه بر انجام مطالعات و اقدامات درمانی بیماران سرطانی، این مجموعه تلاش خود را به تکمیل پروسه مبارزه با سرطان معطوف داشته است.

طرح جامع مرکز درمانی مبارزه با سرطان توسط کارشناسان و حامیان این مجموعه تهیه شده و آمادگی داریم تا در صورت حمایت مسؤولان،  کلنگ این مجموعه را به زمین بزنیم

صدیقی گفت: از سه سال پیش و بر اساس دیدار هیأت امنای بنیاد با استاندار وقت سمنان، مقرر شد تا هفت هکتار زمین به این بنیاد اختصاص یابد که سه هکتار آن واگذار و چهار هکتار نیز برای طرح‌های آتی فریز شود.

وی تصریح کرد: طرح جامع مرکز درمانی مبارزه با سرطان توسط کارشناسان و حامیان این مجموعه تهیه شده و آمادگی داریم تا در صورت حمایت مسؤولان، کلنگ این مجموعه را به زمین بزنیم.

مدیرعامل بنیاد خیریه نیکوکاران «راه آسمان» ادامه داد: خوشبختانه شعبه دوم این بنیاد نیز به حمایت بسیار خوب خیران شاهرودی در این شهرستان ایجاد و در مدت کوتاه فعالیت خود شاهد انجام اقدامات بسیار خوب در این شهرستان هستیم.

صدیقی بیان کرد: با عنایت به حضور هم‌وطنان ایرانی خارج از کشور به‌ویژه سمنانیان خیّر مقیم خارج، به‌زودی بنیاد راه آسمان در آمریکا نیز به ثبت خواهد رسید و در نظر است تا با جلب تأییدیه اُفِک (OFEK) در این کشور، زمینه را برای هدایت کمک‌های خیران خارج از کشور نیز فراهم آوریم.‌

اعتباری که نباید از دست برود

علی خیرالدین، عضو هیأت امنای بنیاد خیریه نیکوکاران «راه آسمان» هم می‌گوید: به‌منظور تحویل زمین موردنیاز این بنیاد از دو سال پیش رایزنی‌ها و تلاش‌های زیادی انجام‌شده است که امیدواریم شاهد تحقق آن باشیم.

وی افزود: تاکنون نقشه‌های معماری، توپوگرافی و محاسبات موردنیاز انجام‌شده است؛ یکی از مشکلات کشور ما این است که مؤسسات خیریه کار خود را خوب شروع می‌کنند اما در صورت تأخیر در انجام امور، فوراً اعتماد مردم از دست داده و تعطیل می‌شوند.‌

یکی از انتظارات خیرین این بنیاد، واگذاری زمین به‌صورت رایگان یا همراه با تخفیف است

عضو هیأت امنای بنیاد خیریه نیکوکاران «راه آسمان» گفت:‌ مشارکت مردم از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می‌شود و بهترین گزینه برای تحقق امور این بنیاد نیز مردم هستند.

خیرالدین گفت: یکی از انتظارات خیرین این بنیاد، واگذاری زمین به‌صورت رایگان یا همراه با تخفیف است.

تدوین ۵۰ برنامه در ۲ سال مطالعه و بهینه‌کاوی

شریعت، عضو هیأت امنای بنیاد خیریه نیکوکاران «راه آسمان» هم گفت: متخصصان و کارشناسان این بنیاد برای انجام کاری ماندگار و ارزشمند، دو سال مطالعه و بهینه‌کاوی و از تجربیات کشورهای مختلف استفاده و فرصت‌ها و تهدیدات را شناسایی کرده‌اند.‌

وی تصریح کرد: استراتژی بنیاد بر مبنای هفت هدف تدوین و ۵۰ برنامه نیز در این راستا تدوین شده است که شامل شناسایی چهار سرطان شایع در استان سمنان و تلاش در جهت درمان و پیشگیری از آن، ۶ برنامه روانکاوی در بخش‌های مختلف، ۹ برنامه در حوزه تأمین منابع مالی و پنج برنامه تحت عنوان برنامه‌های بنیادی و ماندگار است.

استراتژی بنیاد بر مبنای هفت هدف تدوین و ۵۰ برنامه نیز در این راستا تدوین شده است

عضو هیأت امنای بنیاد خیریه نیکوکاران «راه آسمان» گفت: راه‌اندازی شبکه خود اظهاری سلامت برای پیشگیری از سرطان، ۹ برنامه در حوزه اصناف و بازاریان، چهار برنامه در حوزه خدمات درمانی و هفت برنامه که مستقیماً در راستای توانمندسازی مجموعه راه آسمان تهیه و تدوین شده است.‌

به رئیس‌جمهور نامه می‌زنم

علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان هم می‌گوید: بسیار خوشحالم که یک مجموعه پیگیر و متخصص در این بنیاد امور مربوط به درمان بیماران سرطانی را ارائه می‌کند؛ بی‌شک، اگر خیران در حوزه سلامت ورود کنند، باری از دوش دولت برداشته می‌شود.

وی تصریح کرد: خدمات این بنیاد و نظیر آن هزینه‌های بعدی دولت را در حوزه درمان و پیشگیری از بیماری‌ها جبران می‌کند.

استاندار سمنان گفت: برای پیشبرد برنامه‌های خیران، نباید در قبال تأمین زمین و ... پولی اخذ شود؛ اما برخی ضوابط و مقررات اجازه این کار را نمی‌دهد و تلاش می‌کنیم تا راهکاری برای این مسائل بیابیم.‌

ایجاد چنین مراکزی موجب کاهش هزینه‌های بیماران سرطانی می‌شود

آشناگر افزود: به‌منظور پیگیری امور عام‌المنفعه این بنیاد در استان سمنان، مکاتبه‌ای با رئیس‌جمهوری خواهم داشت و تلاش شود تا پیگیری‌های لازم با سرعت به انجام رسد.‌

وی با بیان اینکه ایجاد چنین مراکزی موجب کاهش هزینه‌های بیماران سرطانی می‌شود، گفت: دست‌اندرکاران این مجموعه اگر می‌خواهند اهداف و برنامه‌هایشان در مدت زمان کمتری تحقق یابد، باید به تبعیت از استان‌های دیگر و تجربیات موفق مراکز خیریه دیگر، برنامه‌های خود را بر اساس توانمندی خیران و مردم پایه‌ریزی کنند؛ نه مساعدت‌ها و حمایت‌های دولتی!

استاندار سمنان گفت: تلاش شود تا با جلب اعتماد عمومی، زمینه حضور خیران و صنعتگران در انجام امور فراهم شود.

دولت کمک کند

فعالیت‌های بنیادها و مؤسسات خیریه مردمی که با حضور متخصصان امر انجام می‌شود، می‌تواند بخش عمده‌ای از بار هزینه‌ای دولت را کاهش دهد و امید می‌رود مسؤولان حداقل در تأمین زیرساخت‌های اولیه این قبیل مؤسسه‌ها و بنیادها تمام قد در میدان باشند و از هیچ کمکی دریغ نکنند.

خیران گرچه ظرفیتی بی‌بدیل در کشورمان محسوب می‌شوند؛ اما در صورت مشاهده همراهی دولت و مسؤولان با خود، انگیزه‌های بیشتری برای ادامه کار پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/2249/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول