اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

برگزاری مانور سراسری زلزله در شهرستان ابرکوه+تصاویر

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه گفت: مانور سراسری زلزله با هدف فرهنگ‌سازی، آموزش و تبدیل مدارس به پایگاه امداد محله‌ای، در 10 مدرسه سراسر شهرستان ابرکوه برگزار شد.

برگزاری مانور سراسری زلزله در شهرستان ابرکوه+تصاویر

مسلم غلامزاده مهرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، با اشاره به اینکه مانور سراسری زلزله در 10 مدرسه شهرستان ابرکوه برگزار شد، گفت: این مانور با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور و به صورت نمادین در آموزشگاه پسرانه نمونه ابن‌سینا، با حضور محمد کاظمی نسب فرماندار شهرستان، برگزار شد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه اظهار کرد: این مانور نسبت به سایر مانورهای سال‌های قبل بسیار متفاوت بود به این دلیل که محوریت اجرایی و مدیریت مانور کاملاً بر عهده مدیران مدارس و دانش آموزان بوده و دستگاه‌های امدادی و اجرایی بیشتر نقش نظارتی داشتند.

وی اذعان کرد: هدف از برگزاری مانور مذکور فرهنگ‌سازی، آموزش و تبدیل مدارس به پایگاه امدادی محلات در موقع حادثه است که طی آن نقاط ضعف و کمبودهای مدارس از لحاظ سازه‌ای و ایمنی، شناسایی و بررسی شده، دانش آموزان یاد می‌گیرند که چگونه جان خود را حفظ کرده و همچنین به سایر دانش آموزان و اهالی محل کمک کنند.

غلامزاده تصریح کرد: دانش آموزان از قبل و طی چند مرحله توسط هلال احمد، آتش‌نشانی و اورژانس آموزش‌های لازم را دیده و در حین اجرا دستگاه‌های اجرایی و امدادی هیچ دخالتی نداشته و مدیر مدرسه به‌عنوان فرمانده میدان، عملیات اطفاء حریق، جستجوی مفقودین، نصب چادر، کمک‌های اولیه، کمک به مصدومین و ... را با کمک دانش آموزان کنترل می‌کردند.

وی اضافه کرد: در راستای هدف تبدیل مدرسه به پایگاه امداد محله، شورایی تحت عنوان «ایمنی مدارس» متشکل از مدیر مدرسه، رئیس انجمن اولیا و مربیان، معتمد محله و نماینده دستگاه‌های امدادی در مدارس راه‌اندازی شده است که در طول سال وظیفه شناسایی سالمندان محله و خانه‌های در معرض تخریب، نواقص سازه‌ای و نیازمندهای آموزشگاه را بر عهده دارند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه عنوان کرد: مدیریت بحران فرمانداری نیز نقش پشتیبان اجرایی شورای مذکور را بر عهده داشته و تلاش می‌کند با همکاری دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و ... نواقص را رفع و تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنند.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول