اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

در دیدار هیأت طالبان با ظریف چه گذشت؟

ملابرادر رئیس دفتر سیاسی طالبان در رأس هیأتی با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار هیأت طالبان با ظریف چه گذشت؟

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ملابرادر رئیس دفتر سیاسی طالبان و سایر اعضای این دفتر و هیأت مذاکره کننده طالبان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در تهران دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار در ادامه تلاش‌های ایران برای بازگشت صلح و ثبات به افغانستان و دیدارهای مسؤولان و نماینده ویژه وزیر امور خارجه با مقامات مختلف افغانستان از جمله رئیس جمهور، رئیس هیأت اجرایی، هیأت صلح، رهبران جهادی و شخصیت‌های موثر و تاثیرگذار در تحولات افغانستان انجام شده است.

هدف از این دیدار نیز ترغیب طرف‌های افغان به گفتگوهای بین افغانستانی و تشویق به یافتن راه حل مسائل از طریق گفتگو و حمایت از همه نیروهای افغانستانی برای یافتن فصل مشترک همکاری در بیرون رفتن نیروهای خارجی از این کشور و امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی بوده است.  

در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به شکل گیری و تقویت گفتگوها بین افغان‌ها با مشارکت دولت و تمام نیروهای موثر سیاسی اعلام شد. 

 وزیر خارجه ایران همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با افغانستان بر اساس منافع مشترک همسایگی تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول