اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

انکارکنندگان پیشرفت علمی تفکر عصر قاجاری دارند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: کسانی که امروز پیشرفت علم و فناوری ایران را انکار می‌کنند افرادی هستند که هنوز رگه‌هایی از تفکر باطل عصر قاجار را به همراه دارند.

انکارکنندگان پیشرفت علمی تفکر عصر قاجاری دارند

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه پدیده خود کم بینی در بین برخی افراد ضعیف النفس وجود دارد، گفت:افرادی در داخل کشور وجود دارند که با انکار پیشرفت‌های علم و فناوری ایران دچار خود کم بینی هستند و هنوز رگه‌هایی از تفکر باطل عصر قاجار را به یدک می‌کشند. این افراد نمی‌خواهند به معنای واقعی شاهد پیشرفت علمی کشور باشند.

* رگه هایی از پدیده عصر قاجار وجود دارد

وی افزود: به گفته مقام معظم رهبری افرادی که پیشرفت علم و فناوری ایران را انکار می کنند دچار رگه‌هایی از پدیده عصر قاجار هستند چراکه  نه تنها خودشان را باور ندارند بلکه دانشمندان ایرانی و پیشرفت‌های کشور را نیز نمی‌توانند بپذیرند و به طور مستمر در حال تلاش هستند که چهره دشمن را در بین ملت ایران  بزرگ و توانمند جلوه دهند.

* عده‌ای در فضای مسموم کشورهای غربی تنفس می‌کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد تصریح کرد: وجود انکار کنندگان پیشرفت علم و فناوری در کشوریک نقطه منفی است چرا که بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و نمایان شدن دستاوردهای علمی حیرت آور  متاسفانه هنوز عده‌ای در فضای مسموم کشورهای غربی تنفس می‌کنند.

* دانشمندان ما در سطح جهان خوش درخشیدند 

کلانتری ادامه داد: در حال حاضر جمع بزرگی از دانشمندان ما در سطح جهان خوش درخشیدند و غربی‌ها نیز به پیشرفت‌های علمی ایران در گزارشات و مستندات علمی به وضوح اعتراف کرده‌اند. در واقع امروز نمی‌توان پیشرفت علمی جمهوری اسلامی را انکار کرد چرا که کشورهای غربی در ارزیابی و رتبه‌بندی‌هایی که انجام می‌دهند خودشان به جهش علم و فناوری درکشور ایران اذعان می‌کنند.

* برخی افراد پیشرفت کشورهای دیگر را به رخ جوانان ایران می‌کشند

وی اضافه کرد: امروز کشور ایران در پیشرفت سرعت علم 16 برابر در بین کشورهای دنیا سرعت علم دارند.اما این در حالی است که برخی افراد پیشرفت کشورهای دیگر را به رخ جوانان ایران می‌کشند. که در این رابطه باید مسئولان مختلف فرهنگی و تربیتی در حفظ و نگهداری جوانان برنامه‌ریزی کرده و آینده آنها را تضمین کند.

* نباید جوان نخبه در قالب کارگر کشورهای غربی فعالیت کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در پایان با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران صاحب جایگاه علمی مناسبی در بین کشورهای جهان است، گفت:  نباید اجازه دهیم جوانان با تفکر اینکه به پیشرفت شخصی و علمی برسند از کشور خارج شده و در قالب کارگر کشورهای غربی فعالیت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول