اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تعطیلات ادامه‌دار مدارس اصفهان به دلیل آلودگی هوا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مدارس نواحی 6 گانه کلان‌شهر اصفهان و چند شهرستان اصفهان برای دومین روز پیاپی خبر داد.

تعطیلات ادامه‌دار مدارس اصفهان به دلیل آلودگی هوا

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با تعطیلی مدارس اصفهان اظهار کرد: با توجه به وضعیت سکون و پایداری نسبی هوا و مهیا شدن شرایط انباشت آلاینده‌های جوی کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا جلسه تشکیل داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: ضمن بررسی نتایج از شبکه پایش کیفی هوا به منظور جلوگیری از افزایش آلاینده‌ها و عدم مراجعه گروه‌های حساس به آلودگی هوا مقرر شد مهدهای کودک پیش دبستانی‌ها و دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم در نواحی 6 گانه شهر اصفهان، مناطق آموزش و پرورش زرین‌شهر، فولادشهر، باغ بهادران، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، فلاورجان، پیربکران، برخوار، مبارکه و شهر سجزی مثل روز گذشته برای فردا چهارشنبه 6 آذر ماه تعطیل باشد.

وی در رابطه با اقدامات دیگر در راستای کاهش آلودگی هوا، گفت: محدود شدن فعالیت صنایع آلاینده، کنترل محدوده طرح ترافیک و تشدید برخورد با خودروهای دودزا، عدم انجام فعالیت‌های ورزشی همگانی و عدم انجام فعالیت فیزیکی و پیاده‌روی و ورزش‌های هوازی در اوایل صبح از جمله اقدامات با توجه به وضعیت هوا است.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: قرار بر  این شد واحدهای تولید گچ و خاک و آجر تا آخر هفته کار نکنند و راهنمایی و رانندگی نیز کنترل ترافیک در محدوده‌های طرح ترافیک را انجام دهد، همچنین باید شهروندان رعایت الگوی مصرف سوخت را در منازل انجام دهند و استفاده از وسایل نقلیه شخصی انجام نشود و افراد از وسایل حمل و نقل همگانی از جمله مترو و اتوبوس استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه عدم تردد خودروها در محدوده‌های ترافیکی از توصیه‌های دیگر این مسأله بود، گفت: آلودگی هوا تا آخر هفته ادامه دارد اما پیش‌بینی شده است که جمعه یک موج هوای ناپایدار بیاید و وضعیت هوا بهتر شود.

انتهای پیام/63088/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول