اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تولید لاستیک کشور افزایش می‌یابد/ایران کشور اول تولید لاستیک در منطقه است

مدیرعامل گروه صنعتی بارز گفت: چشم‌انداز لاستیک بارز تا ۱۴۰۴ تولید ۲۵۰ هزار تن است که تا امروز ۲۰۰ هزار تن آن محقق شده و امیدواریم تا ۱۴۰۴ بتوانیم ۵۰ هزار تن دیگر آن را محقق کنیم که بزرگترین کارخانه منطقه باشیم.

تولید لاستیک کشور افزایش می‌یابد/ایران کشور اول تولید لاستیک در منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر مشرفی ظهر امروز در مراسم رونمایی از ۶ سایز جدید تولید لاستیک در کارخانه بارز کردستان، اظهار داشت: در سال ۷۲ کارخانه بارز کرمان با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال شروع بکار کرد.

وی افزود: در سال ۷۴ که به ظرفیت کارخانه رسیدیم یک طرح توسعه‌ای برای ۱۴۰۴ بارز تدوین کردیم که در این طرح باید به ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن در سال برسیم.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز گفت: دستیابی به این چشم‌انداز ما را در صدر تولیدکنندگان لاستیک در منطقه قرار می‌دهد که امروز بریسای، کارخانه اول منطقه با ۱۷۰ هزار تن تولید در ترکیه است.

مشرفی اذعان داشت: در این ۲۴ سال به برنامه توسعه‌ای خود پایبند بوده‌ایم و در حال حاضر کارخانه کرمان با ۱۰۰ هزار تن و کارخانه کردستان با ۵۰ هزار تن ظرفیت کار می‌کند.

وی اذعان داشت: ایجاد یک کارخانه در غرب ایران با هدف صادرات به کشورهایی مانند سوریه، اردن و لبنان از برنامه‌های گروه صنعتی لاستیک بارز بود که این کارخانه در کردستان سرمایه‌گذاری شد.

مشرفی تصریح کرد: ما در منطقه‌ای قرار داریم که جز ترکیه، در هیچ کشور دیگری کارخانه لاستیک‌سازی وجود ندارد، در مصر و عراق یکی دو کارخانه کوچک بود که از کار افتاده‌اند و لذا ما در این منطقه می‌توانیم یک نقطه عطف در تولید لاستیک باشیم.

وی ادامه داد: امروز از برنامه چشم‌انداز ۲۵۰ هزار تنی لاستیک بارز، ۲۰۰ هزار تن آن محقق شده که امیدواریم تا ۱۴۰۴ بتوانیم ۵۰ هزار تن دیگر آن را محقق کنیم که بزرگترین کارخانه منطقه باشیم هر چند الان هم ظرفیت ما از ظرفیت بریسای ترکیه بیشتر است.

مشرفی در پایان سخنانش گفت: سال آینده ۲۵ درصد و تا دو سال آینده هم ۵۰ درصد ظرفیت کارخانه لاستیک بارز کردستان افزایش خواهد یافت و تعداد اشتغال کارخانه به یک هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

در ابن مراسم از ۶ سایز جدید تولیدات این کارخانه رونمایی شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول