اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه دستور بازداشت 168 فرد مرتبط با کودتا را صادر کرد

در ادامه بازداشت‌های گسترده، آنکارا دستور بازداشت 168 نفر دیگر را به ظن داشتن ارتباط با کودتای نافرجام 2016 ترکیه، صادر کرد.

ترکیه دستور بازداشت 168 فرد مرتبط با کودتا را صادر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات ترکیه امروز (سه‌شنبه) دستور بازداشت 168 نفر را از جمله پرسنل نظامی این کشور را به ظن داشتن ارتباط با شبکه‌ای که آنکارا معتقد است، کودتای نافرجام 2016 ترکیه را سازماندهی کرده‌اند، صادر کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان کودتای نافرجام ترکیه که حدود 250 نفر در آن کشته شدند، آنکارا به سرکوب و مقابله با پیروان «فتح‌الله گولن» چهره مخالف «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پرداخته که هم‌اکنون در تبعید در آمریکا به سرمی‌برد و بنا به اعتقاد دولت آنکارا، پشت پرده کودتای 2016 بوده است.

دفتر دادستانی استانبول اعلام کرد که دستور بازداشت دو غیرنظامی و 52 نظامی از جمله دو سرهنگ بازنشسته و دو سرهنگ فعلی و دو سرگرد سابق را که از ارتش اخراج شده بودند، صادر کرده است که طبق این گزارش، بیش از نیمی از این افراد، اوایل صبح امروز بازداشت شدند.

پلیس استانبول اعلام کرد که 15 نفر از 27 نفری که دادستان‌های ترکیه در تحقیقات جداگانه برایشان حکم بازداشت صادر کرده‌اند، به ظن استفاده از اپلیکیشن رمز‌نگاری شده پیام‌رسان «بای‌لاک» که شبکه گولن از آن استفاده می‌کند، بازداشت شده‌اند.

طبق گزارش رویترز، در استان مرکزی «کونیا»، دادستان‌ها حکم بازداشت 50 نفر را صادر کرده‌اند. خبرگزاری آناتولی نیز گزارش کرد که دادستان‌های آنکارا دستور بازداشت 36 سرباز و یک غیرنظامی را صادر کردند.

گولن از سال 1999 تاکنون در «پنسیلوانیا» به سرمی‌برد و هرگونه مداخله در کودتای ترکیه را رد کرده است.

دولت ترکیه از زمان وقوع کودتای نافرجام تا کنون،  ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه (که یک سال پیش منقضی شد) بیش از ۷۰ هزار نفر را بازداشت و حدود ۱۷۰ هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است. این بازداشت‌ها و اخراج‌ها هنوز هم ادامه دارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول