اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

شهدا مظهر عزت و قدرت جامعه/جهاد درراه خدا از برترین اعمال است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به فضیلت و ارزش جهاد و شهادت درراه خدا گفت: شهدا و مجاهدان، عزت یک جامعه را حفظ می‌کنند لذا شهدا مظهر قدرت و عزت جامعه ما هستند.

شهدا مظهر عزت و قدرت جامعه/جهاد درراه خدا از برترین اعمال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، صبح امروز و به مناسبت هفته بسیج و با حضور جمعی از مسؤولین، یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان در دبیرستان پسرانه استقلال برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به بیان جایگاه و ارزش جهاد درراه خدا پرداخت و گفت: در قرآن کریم درباره جهاد بسیار صحبت شده است چراکه جهاد درراه خدا از برترین اعمال است.

وی اظهار داشت: کسانی که در جبهه و جهاد درراه خدا شرکت کرده‌اند بر دیگران که در این راه قدمی برنداشتند فضیلت دارند و کسی که در این جهاد شهید شود با خداوند معامله کرده است و خداوند خریدار شهید است.

امام‌جمعه اردکان با اشاره به اینکه آرزوی بندگان خوب خدا شهادت بوده است، افزود: یکی از درهای بهشت در جهاد است و کسانی از این در می‌توانند وارد بهشت شوند که اهل جبهه و جنگ بوده‌اند. اگر جهاد نباشد دشمنان دائماً جامعه مسلمانان و مؤمنان را خوار و ذلیل می‌کنند اما وقتی جهاد فضیلت دارد و شهادت ارزش باشد مسلمانان جلو دشمن می‌ایستند و زیر بار زور و ذلت نمی‌روند.

وی تصریح کرد: شهدا و مجاهدان، عزت یک جامعه را حفظ می‌کنند لذا مظهر قدرت و عزت جامعه ما شهدا هستند و ما باید راه این شهدا را ادامه دهیم و عزت خود را حفظ کنیم و در برابر دشمنان کوتاه نیاییم و همان‌گونه که شهدای عزیز حاضر شدند برای آرامش ما همه‌چیز خود را فدای اسلام و دین کنند ما هم باید آماده‌باشیم و درراه اسلام و دین فداکاری کنیم.

شاکر در پایان خطاب به دانش‌آموزان گفت: جهاد امروز شما دانش‌آموزان این است که خوب درس بخوانید تا در آینده بتوانید مایه عزت و افتخار و خدمتگزار مملکت باشید و با خدمت شایسته خود به مردم و انقلاب راه شهدا را ادامه دهید.

مداحی، قرائت دکلمه و دل نوشته، بیان خاطرات شهدا و برپایی نمایشگاه عکس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول