اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نمایشگر تعاملی چسبناک کاربران را هدایت می کند

محققان ژاپنی یک نمایشگر تعاملی جدید ساخته اند که برای هدایت کاربران از روش چسبناک شدن در مناطق انتخابی صحیح توسط انگشت استفاده می کند.

نمایشگر تعاملی چسبناک کاربران را هدایت می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، نمایشگر تازه ای که توسط محققان دانشگاه اوزاکای ژاپن ساخته شده، متشکل از یک قاب استیل ضد زنگ است که با یک لایه پلیمری حساس در برابر دما پوشانده شده است و 64ماژول متفاوت گرمایی در آن کار گذاشته شده است.

 

این مجموعه که Intelimer Tape نام گذاری شده در برابر گرمای بیش از 40 درجه سانتیگراد حساس است و لذا در صورت لمس آن توسط انگشت دست انسان، به طور موقت چسبناک می شود. لذا برخورد انگشت دست با بخش های مختلف این نمایشگر آنها را چسبناک می کند. از این طریق می توان برای مشخص کردن مسیرهای مختلف در سطح نمایشگر، هدایت و غیره استفاده کرد.

همچنین می توان از این نمایشگر برای جلب توجه کاربران به محتوای مهم تر و نیز کمک به افراد نابینا برای حس کردن کلمات و تصاویر بهره گرفت. هنوز مشخص نیست آیا برنامه ای برای تجاری سازی این اختراع جدید وجود دارد یا خیر.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول