اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اتفاقات روزهای اخیر، عقده‌گشایی دشمنان در ناکامی‌های منطقه بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیج 20 میلیونی در برابر گردن‌کشی و خط‌ونشان کشیدن دشمنان متولد شد و امروز این شجره با شاخ و برگ‌های خود توانسته در مقابل دشمنان ایران اسلامی ایستادگی کند.

اتفاقات روزهای اخیر، عقده‌گشایی دشمنان در ناکامی‌های منطقه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، محمدحسین صفارهرندی پیش  از ظهر امروز در همایش «بسیج، ۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت» در سالن اجتماعات آموزش‌وپرورش قوچان، گفت: در دوره‌ای که ابرقدرت غرب و شرق نقش‌آفرینی اصلی در جریان قدرت جهانی داشتند و کسی قابلیت مقابله با آن‌ها را نداشت سایر کشورها باید برای تأمین امنیت خود نوچگی غرب و شرق را می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اینکه ایران نیز در آن دوره برای امنیت، نوچگی غرب را می‌کرد و کشورهایی مثل عراق و مصر هم با اتحاد جماهیر شوروی دست بیعت بسته بودند، افزود: نسبت کشورهای کوچک با کشورهای بزرگ از جنس نوکری بود به امید اینکه زمان خطر، کشور بزرگتر به آن‌ها کمک کند.

وی با تأکید بر این موضوع که انقلاب اسلامی کاری شگفت‌آفرین برای ناظران صحنه‌های سیاسی جهان انجام داد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با شعار نه غربی و نه شرقی ظهور پیدا کرد، شعاری که به‌صورت جدی عدم تعهد و وابستگی به قدرت‌ها را جدی مطرح می‌کرد.

صفارهرندی بابیان اینکه امام خمینی(ره) به‌عنوان بنیان‌گذار این نظم نو، این بنا را گذاشته بود که نسبت ما با قدرت‌های جهان دیگر ارباب‌ و رعیتی نیست و ما صاحب کشوری مستقل با تاریخی طولانی هستیم، افزود: امام راحل بیان کردند که ما باید روی پای خود بایستیم و در شرایطی که با حکومت گری فاصله داشتیم و قدرت شرق و غرب در دنیا وجود داشت امام تکیه‌گاه خود را توده مردم قراردادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: بسیج ۲۰ میلیونی در برابر گردن‌کشی و خط‌ونشان کشیدن دشمنان متولد شد و آن روزها که عده‌ای باور نداشتند با دست‌خالی و بسیج مردمی می‌توان روبروی افرادی تا دندان مسلح ایستاد باید بدانند امروز این شجره با شاخ و برگ‌های خود توانسته در مقابل دشمنان ایران اسلامی ایستادگی کند.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیج قدرت معتبر دارد نه تبلیغاتی، تعارفی و تشریفاتی، ادامه داد: قدرت معتبر یعنی اینکه دشمن با انگیزه‌ای سوء برای تجاوز به کشور نزدیک می‌شود اما وقتی تفنگدار آمریکایی سایه همین نیروهای بسیجی را می‌بیند دست‌های خود را بالا می‌برد، این همان قدرت معتبر بسیج است.

صفارهرندی تأکید کرد: قدرت معتبر بسیج یعنی شجاعت شهید نادر مهدوی که با قایق به سمت بالگرد مهاجم آمریکایی شلیک می‌کند تا ساقط شود، یعنی نیروهای دریایی سپاه که با قایق دل به دریا می‌زنند و جلوی ناو غول‌پیکر آمریکایی را می‌گیرند و هشدار می‌دهند که به آب‌های ایران اسلامی تجاوز نکنید و آنان نیز مؤدبانه پاسخ می‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه انقلاب اسلامی معادلات آمریکا مبنی بر ترسیم خاورمیانه جدید را برهم زده است، گفت: تفکر بسیجی با غالب شدن در منطقه نگذاشته است معادلات به نفع دشمن رقم بخورد و شاکله‌ای که سال ۵۸ در ایران به نام بسیج شکل گرفت در لبنان، سوریه، فلسطین و عراق نیز راه افتاده است.

صفارهرندی اضافه کرد: هر کشوری با مجموعه نگاه داخلی خود منظومه‌ای به نام بسیج را با توجه به جریانات اختصاصی خود تشکیل داده و این منظومه با تعامل و اتصال به یکدیگر توانسته است قدرت واحدی را شکل داده و یک ابرقدرت بزرگ را زمین‌گیر کند.

وی تأکید کرد: امروز تفکر بسیجی مرزها را درنوردیده و دل‌ها و جان‌ها را احیا کرده و قدرتی به مظلومان جهان در کشورهایی مثل یمن داده است تا عربستانی که روزی ادعا داشت چنددقیقه‌ای آسمان ایران را تصرف خواهد کرد مستأصل کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اتفاقات اخیر کشور در مسئله افزایش قیمت بنزین و یادآوری این مطلب که سبک اجرا و زمان نادرست، نگرانی‌ها و اضطراب در میان توده مردم ایجاد کرد، افزود: افزایش قیمت در قانون برنامه بودجه بوده و باید سال‌به‌سال توسط دولت افزایش پیدا می‌کرد اما در این مسئله تعلل صورت گرفته و یک اقدام لحظه‌ای موجب فشار بر مردم شده است.

وی ادامه داد: در این میان هم عده‌ای برای عقده‌گشایی وارد میدان شدند، یعنی کسی که در معادله نبرد استراتژیک با شما در منطقه ناکام مانده و در درگیری رو در رو نیز جرأت رویارویی ندارد متوسل به داخل کشور می‌شود و بهترین زمان هم وقتی بوده که داخل دچار مشکل شده و اعتماد به مسؤولان کم می‌شود.

صفارهرندی تأکید کرد: اگر سخنان مقام معظم رهبری بیان نمی‌شد شاید در کف خیابان‌ها اتفاقات ناگواری رخ می‌داد، باید در این مواقع خود را به تفکر بسیجی مسلح کنیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول