اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

مهلت بازگشت ارز صادراتی فرش به 12 ماه افزایش یافت

رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران گفت: در راستای حل مشکل صادرکنندگان در زمینه تعهدات ارزی به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مدت زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش از 7 به 12 ماه افزایش یافته است.

مهلت بازگشت ارز صادراتی فرش به 12 ماه افزایش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فرشته دستپاک امروز در نشست خبری گفت: بر اساس آمار گمرک 80 درصد تولیدات فرش دستباف صادر و 20 درصد آن صرف بازار داخلی می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران بیان داشت: باید فضا را به سمتی برد که مردم ایران از این کالا بیشتر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تعهدات ارزی یکی از مشکلات صادرکنندگان است و از آنجا که سال گذشته صادرات فرش با مشکل مواجه بود، زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات به 7 ماه افزایش یافت و به تازگی به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت به این بازه زمانی 5 ماه اضافه شد و مدت زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش از 7 ماه به 12 ماه افزایش یافت.

وی با انتقاد از اینکه فرش دستباف تجاری‌سازی نشده است،‌گفت: دانشگاه‌های زیادی در کشور در حال مطالعه در زمینه فرش هستند اما برای عملیاتی کردن تحقیق‌ها تا کنون اقداماتی انجام نشده است.

دستپاک بیان داشت: امروزه وزارت صنعت، معدن و تجارت از طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی در زمینه فرش دستباف حمایت می‌کند.

رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران با اعتقاد به اینکه تحریم تأثیر چندانی در حوزه فرش نداشته است، گفت: چین تمایل دارد فرش ایران را به کشورش وارد کند و به تازگی نمایشگاهی در این کشور برگزار کرده و بسیاری از تجار برای حضور در نمایشگاه‌های بعدی اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول