اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آموزش و توانمندسازی بانوان گلستانی اولویت بنیاد برکت است

مشاور امور بانوان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور گفت: تا پایان سال بانوان گلستانی برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی آموزش می بینند.

آموزش و توانمندسازی بانوان گلستانی اولویت بنیاد برکت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، الهام اکبری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی بانوان فعال حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و کارآفرینی استان گلستان اظهار کرد: اولویت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  و زیر مجموعه آن شامل بنیاد برکت و بنیاد احسان برای بانوان گلستانی توانمندسازی و آموزش آنها برای ایجاد اشتغال است.
وی تصریح کرد: «طرح بانوی احسان» تا پایان امسال در استان گلستان اجرا می‌شود و در این طرح بانوان ضمن توانمند شدن خود تلاش می‌کنند تا خانم های اطراف خود را نیز توانمند و حمایت کنند.
مشاور امور بانوان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور ادامه داد: در این طرح بانوان فعال گلستانی در حوزه‌های مختلف ضمن تشکیل شبکه، در زمینه بهداشت و درمان، احکام شرعی، آسیب‌های اجتماعی، بازاریابی فروش محصولات خود، فضای مجازی و غیره آموزش می‌ببینند و سپس بانوان اطراف خود را نیز توانمند و یا حمایت می‌کنند.
وی اضافه کرد: در این طرح کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و یا کودکان بیمار در بیمارستان‌ها توسط بانوان ادامه تحصیل می‌دهند تا بی‌سوادی در کشور به صورت کامل ریشه‌کن شود.
اکبری با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دولت نیست و به اندازه دولت بودجه ندارد، خاطرنشان کرد: ما دولت نیستیم و بودجه ما در قبال دولت به مانند یک نقطه در یک دایره است اما تلاش می‌کنیم تا مشکلات و مسائل مردم را به اندازه بودجه و وسع خود حل کنیم و از آنها حمایت کنیم.
وی گفت: ما در کنار دولت و با استفاده از ظرفیت مردمی در حل مشکلات جامعه تلاش خواهیم کرد تا فقرزدایی شده و عدالت اجتماعی در جامعه اجرا شود.
مشاور امور بانوان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر محرومیت‌زدایی اظهار کرد: شعار ما با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفع فقر و محرومیت، پیشرفت و محرومیت‌زدایی جامعه است و تمام تلاش ما این است که در حوزه اجرایی و کاری خود کمک کننده و پاسخگو مردم باشیم.
* امسال ۴۰۰ طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در آق‌قلا اجرا می‌شود
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان در این نشست اظهار کرد: ۴۰۰ طرح اشتغالزایی در منطقه سیل‌زده آق‌قلا توسط بنیاد برکت تا پایان سال اجرا می شود.
وی افزود: این طرح‌ها با پرداخت تسهیلات به متقاضیان ایجاد اشتغال در شهرستان آق‌قلا اجرا می‌شود.
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: ۲۵ طرح اشتغالزایی برای سنین ۱۸ تا ۵۵ سال چه خانم و یا آقا تعریف شده و متناسب با هر طرح تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت می‌شود که اولویت این طرح ها با اقشار آسیب‌پذیر و محروم است.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول