اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارسال تجهیزات نظامی سعودی برای نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن

نیروهای سعودی، 30 خودروی نظامی از جمله سه خودروی زرهی به لشکر «الاماجد» -وابسته به دولت مستعفی یمن- تحویل دادند.

ارسال تجهیزات نظامی سعودی برای نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی بار دیگر از نیروهای نظامی وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن حمایت نظامی کرد.

یک منبع نظامی وابسته به ارتش هادی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که نیروهای سعودی، 30 خودروی نظامی از جمله سه خودروی زرهی به لشکر «الاماجد» -وابسته به ارتش نیروهای هادی- تحویل دادند.

این نیروهای وابسته به هادی و به تبع آن، عربستان سعودی، در منطقه «المنیاسه» واقع در شرق منطقه «لودر» واقع در استان «ابین» (جنوب یمن) مستقر هستند.

این منبع تأکید کرد که طی سه ماه گذشته، عربستان سعودی برای دومین بار، به این لشکر تازه‌ تأسیس، تجهیزات نظامی ارسال کرده است. ریاض در 22 آگوست گذشته، 50 خودروی نظامی به این لشکر ارسال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، لشکر الاماجد در ژوئیه گذشته با حمایت نیروهای سعودی تشکیل شد. «صالح الشاجری» فرماندهی این لشکر را بر عهده دارد. حدود شش هزار نیرو در این لشکر حضور دارند.

هدف سعودی از تشکیل این لشکر، اشغال مجدد شهرستان «مکیراس» است که در کنترل نیروهای انصار الله یمن قرار دارد. مکیراس، از شهرستانهای استان «البیضاء» واقع در مرکز یمن است.

در همین ارتباط، «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی مستقر در صنعاء، پنجشنبه (روز گذشته) آمار کودکانی که بر اثر انواع بیماری‌ها، بمباران‌های سعودی و سوء تغذیه در این کشور جان خود را از دست می‌دهند را اعلام کرد.

الحاضری در تشریح این موضوع گفت که ۷۲۰۰ کودک در پی بمباران‌های هوایی سعودی کشته و زخمی و ۸۰۰ کودک نیز دچار قطع عضو شدند. همچنین دو میلیون ۲۰۰ هزار نفر به بیماری وبا دچار شده‌اند که از بین آنها ۳۷۵۰ نفر فوت کرده‌اند و کودکان در این میان سهم ۳۲ درصدی دارند.

۳۴۵۲۰ نفر نیز به بیماری حصبه مبتلا شده‌اند که ۲۷۳ مورد منجر به فوت شده و ۶۵ درصد آنها از کودکان بودند. ۴۵۰۰ نفر نیز به بیماری دیفتری  دچار شده‌اند که از میان آنها ۲۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن همچنین خبر داد که به علت نبود خدمات بهداشتی هر ساعت شش کودک در زمان تولد جان خود را از دست می‌دهند و ۳۲۰ هزار نفر به علت بسته بودن فرودگاه صنعاء امکان انتقال به خارج از کشور را برای مداوا ندارند.

حمله نظامی دولت سعودی به همراه متحدان خود به یمن و محاصره همه جانبه این کشور از ششم فروردین سال ۹۴ تا کنون صدها هزار کشته و زخمی و میلیون‌ها آواره در پی داشته است و در حالی که بیش از ۱۰ میلیون نفر از مردم یمن در آستان قحطی قرار دارند، گزارش‌ها می‌گویند که «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن و عربستان سعودی، میلیاردها دلار نفت و گاز این کشور را با قاچاق، چپاول می‌کنند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول