اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

94 درصد معلمان مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: 93 تا 94 درصد معلمان دارای سابقه کاری بیش از 2 سال هستند و مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند.

94 درصد معلمان مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند

خبرگزاری فارس ـ شهرام کاشفی نیک: علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: تمام فرهنگیانی که از دو سال به بالا سابقه خدمت دارند بر اساس طرحی که تهیه شده است، مشمول می‌شوند و می‌توانند در ممیزی، ارزیابی و اختصاص رتبه قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که «این طرح چه تعداد از معلمان را شامل می‌شود؟»، گفت: بالای 93، 94 درصد معلمان بیش از 2 سال سابقه دارند و تحت پوشش قرار می‌گیرند و تعداد کمی هستند که دارای سابقه کار کمتر از دو سال هستند. 

الهیار ترکمن درباره میزان پرداختی به معلمان بر اساس طرح رتبه‌بندی، افزود: خواهش می‌کنم در خصوص رتبه‌بندی، افزایش حقوق را نبینیم؛ رتبه‌بندی یک فرایند و سازوکار برای ارتقای کیفیت است که شامل ارتقای کیفیت تدریس و ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی است به‌گونه‌ای که معلم دائماً در حال ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای خودش باشد. 

وی تصریح کرد: مواردی مثل افزایش حقوق، فرع قضیه است یعنی مشوقی است که معلمان به عنوان کارکنان اصلی وزارت آموزش و پرورش، بتوانند خود را ارتقا دهند. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: فعلاً بنای ما بر سازوکارهای ارتقای کیفیت است که ان‌شاءالله طرح ابلاغ شد و جداول به تصویب نهایی دولت رسید، می‌توانیم در خصوص افزایش‌‌ حقوق‌ها صحبت کنیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول