اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست کمک عربستان از کویت و عمان برای کمک به اتمام جنگ یمن

منابع مطلع تأکید کردند که عربستان برای تمام کردن جنگ یمن و خروج آبرومندانه از آن، از کویت و عمان خواسته تا در این خصوص میانجی‌گری کنند.

درخواست کمک عربستان از کویت و عمان برای کمک به اتمام جنگ یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع در یمن از بروز نشانه‌هایی غیرقابل انکار در خصوص تن دادن عربستان سعودی برای حل سیاسی بحران یمن خبر داده و گفته‌اند که ریاض از کویت و عمان خواسته برای اتمام جنگ یمن به او کمک کنند.

وبگاه خبری المراسل یمن گزارش کرد که توافق اخیر در ریاض درباره عدن (جنوب یمن) در چارچوب تلاش‌های عربستان برای فراهم کردن بستر مذاکره با صنعاء و ایجاد فضای سیاسی مناسب برای حل سیاسی فراگیر در یمن است.

المراسل نوشت: یک منبع دیپلماتیک عمان گفت، عربستان از کویت و عُمان خواستار کمک برای پایان دادن به جنگ و میانجی‌گری نزد انصارالله شده و مواضع اخیر کویت درخصوص آمادگی برای میزبانی از طرف‌های یمنی برای مذاکره با هدف حل سیاسی فراگیر بحران یمن و توقف درگیری، در همین چارچوب بیان شده است. 

این منبع گفته، «پیشتر شرط کویت برای میزبانی این بود که عربستان به پایان دادن به جنگ تمایل داشته باشد برای همین قبلا کویت فقط برای میزبانی از یمنی‌ها برای امضای توافق و نه مذاکرات، اعلام آمادگی کرده بود».

به گفته این منبع، سفر اخیر «خالد بن سلمان» پسر شاه و معاون وزیر دفاع سعودی به عُمان و دیدار با مقامات عُمانی در همین چارچوب انجام شد و همزمان مسقط میزبان طرف‌های یمنی و سعودی بود که مسائل مربوط به توقف جنگ و آغاز آتش‌بس را بررسی کردند. طرف یمنی همچنان شروط خود را حفظ کرده و خواستار توقف جنگ، رفع کامل محاصره یمن و بازگشایی فرودگاه صنعاء است و هیچ‌گونه تقسیم‌بندی توقف جنگ به چند مرحله را نمی‌پذیرد.

عربستان از فروردین ماه 1394 حمله همه‌جانبه به یمن را آغاز کرده و در این جنگ از مشارکت امارات و حمایت سیاسی، نظامی و اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و فرانسه نیز برخوردار است. 

جنگ سعودی علیه یمن تاکنون بیش از صد هزار کشته و چند میلیون آواره بر جای گذاشته و سبب افزایش بیماری و همچنین تلفات بیماران یمنی به دلیل محاصره این کشور شده است. 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول