اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مردم کوچک‌ترین افزایش قیمت را گزارش دهند

معاون بازرگانی اداره صمت استان یزد گفت: مردم به منظور همکاری با بازرسان اصناف، هرگونه افزایش قیمت و تخلف صنفی را به شماره‌های 124 اداره صمت، 135 تعزیرات، 110 نیروی انتظامی، 113 اطلاعات و 114 اطلاعات سپاه، گزارش دهند.

مردم کوچک‌ترین افزایش قیمت را گزارش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان با حضور معاون کل بازرگانی اداره صنعت، معدن و تجارت استان یزد، دادستان عمومی و انقلاب و روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان با محوریت کنترل و نظارت بر بازار و قیمت‌ها، برگزار شد.

معاون کل بازرگانی اداره صمت استان اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین قطعاً تأثیراتی بر برخی خدمات و کالاها دارد که با بررسی و افزایش آگاهی مشکلات مربوطه برطرف می‌شود؛ اما در حال حاضر و بر طبق نظر رئیس‌جمهور و مسئولین ارشد کشور، هیچ‌گونه افزایش قیمتی ناشی از اصلاح قیمت بنزین، وجود نخواهد داشت.

علی افشار پور بر رصد و پایش مستمر بازار به‌ویژه کالاهای اساسی و ضروری و سایر اقلام مورد نیاز مردم تأکید کرد و گفت: کمیسیون نظارت باید با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و سایر بخش‌های مختلف شهرستان گشت‌های مشترک، بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی را در دستور کار خود قرار دهد.

افشارپور با اشاره به اینکه قیمت نان هیچ‌گونه افزایشی نباید داشته باشد، خاطرنشان کرد: سرویس‌های مدارس، تاکسی‌ها و امور خدماتی که به صورت مستقیم با افزایش قیمت بنزین در ارتباط هستند، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه‌ای که بدین منظور پیش‌بینی شده است، بنزین سهمیه دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در آنالیزهای صورت گرفته بر روی قیمت‌ها، به طور مثال یک تاکسی که به طور مستقیم با افزایش قیمت بنزین در ارتباط است با توجه به افزایش 50 درصدی قیمت، تنها به میزان دو و 9 دهم بر قیمت کرایه آن تأثیر دارد؛ یعنی برای یک کرایه 6 هزار تومانی تنها 170 تومان افزایش مجاز است که در حال حاضر برای کنترل قیمت نباید این افزایش نیز اعمال شود.

معاون بازرگانی اداره صمت استان اذعان کرد: باید میزان موجودی مایحتاج عمومی مردم و کالاهای اساسی و ... بررسی شود و در صورت کمبود هر یک سریعاً گزارش شود تا سریعاً از منبع انبارهای ذخیره‌سازی، به بازار تزریق شود.

افشارپور بر ضرورت برخورد قاطع و جدی با متخلفان تأکید کرد و افزود: در این رابطه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، سپاه، دادستانی باید وارد میدان شده و مردم نیز می‌توانند از طریق شماره 124 اداره صمت، 135 تعزیرات حکومتی، 110 نیروی انتظامی، 113 اداره اطلاعات و همچنین 114 اطلاعات سپاه که پل ارتباط مردم و مسؤولین است، موارد تخلف را گزارش دهند.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول