اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

زیبایی‌های دین برای جوانان تبیین شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه تمام آیات قرآن آموزش توحید است، گفت: دین زیبایی‌هایی دارد که باید برای جوانان تبیین شود.

زیبایی‌های دین برای جوانان تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده صبح امروز در درس اخلاق حوزه علمیه النبی(ص) بندرعباس اظهارداشت: توحید پایه تربیت و اخلاق است و اگر ما توحید را نداشته باشیم گرفتار ضد توحید می‌شویم و اگر پایه اعتقادی ما بر مبنای توحید شکل نگرفت مشکل پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: بزرگان دین همه تکیه‌شان بر روی توحید بود، چنانچه علامه طباطبایی می‌فرمودند عرفان آیت الله سید علی قاضی بر مبنای توحید بود و اگر توحید درست نشود بقیه مسائل درست نمی‌شود.

عبادی زاده ابراز داشت: هرجایی دیدید که توحید وجود ندارد چه در جهان بینی و چه در ایدئولوژی توحید نیست بدانید ضد توحید است و آن جا است که گیر می‌کنیم بنابراین تلاش خود را باید انجام دهیم شاکله ی جامعه را بر مبنای توحید ارتقا دهیم.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: در تبلیغ از توحید استفاده نمی‌شود و باید به مردم بگوییم که همه مملوک خدائیم و عدم وجود این تفکر موجب ایجاد تفکر قارونی و عدم پرداخت خمس و زکات می‌شود چنانچه فرد می‌پندارد همه چیز مال او است.

وی افزود: اگر در افعالمان هم توحید نباشد کارهایمان الهی نمی‌شود و اگر واقعا بدانیم که در این نظام هستی تمام افعال تحت تدبیر الهی است به نگاه توحیدی رسیده ایم و کلید جبر و اختیار در این جمله است که خداوند متعال اراده کرده است که من با اراده خودم افعال را به جا آورم.

عبادی زاده بیان کرد: گیر شیطان در توحید ربوبیت الهی است، می‌تواند انسان خداوند را قبول داشته باشد اما در برخی از موارد موحد نباشد، شیطان توحید در عبودیت و خالقیت داشت اما ربوبیت خداوند را قبول نمی‌کند و اگر قبول می‌کرد باید هر آنچه خداوند برای بنده اش اراده کرده بود را انجام می‌داد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: این حدیثی که منصوب امام صادق علیه السلام در کتاب مصباح الشریعه است تعبیری دارد که ربوبیت خدا جوهر عبودیت خداوند است و این ها به هم گره خورده و در هم تنیده است و هر جا که دیدیم در عبادت می‌لنگیم برویم و توحید خود را درست کنیم.

وی افزود: از مرحوم فلسفی در دوران طلبگی پرسیدم خداوند به چه شکل توفیق می دهد؟ از خداوند توفیق عمل بخواهیم یا عمل کنیم تا خداوند توفیق دهد؟ که فرمودند اشکال در همین جا است زیرا بین این دو مورد رابطه تلازم حاکم است زیرا زمانی که از خداوند درخواست توفیق می‌کنید او هم عمل را می آورد و عمل که آمد توفیق می‌آید و ابتدای کار را باید با بسم الله و یاد خدا شروع کنید.

عبادی زاده اظهار داشت: توحید  پایه و مبنای زندگی ما است و باید مثل خون در رگ‌های ما جریان پیدا کند و آن موقع است کارها رنگ خداوند را می‌گیرد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان هرمزگان بیان کرد: فقه و عبادت، زندگی ما اگر متصل به توحید نباشد فقه و عبادت و توحید نیست و اینجا است که ما گاهی زیر بنا را رها می‌کنیم و می‌رویم به تبلیغ و بعد می‌بینیم که تاثیر ندارد زیرا فقط به روبنا توجه می‌کنیم.

وی اضافه کرد: اسلام یک زیبای‌هایی دارد و ما کمتر به زیبایی‌ها توجه کردیم این زیبایی‌ها به جوانان گفته شود.

عبادی زاده تاکید کرد: اولین درس کلاس دین لا اله الا الله  و قل هو الله الاحد است و تمام آیات قرآن آموزش توحید است.

انتهای پیام/88052

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول