اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رشد 25 درصدی مصرف سی‌ان‌جی در کردستان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کردستان از فعالیت 52 باب جایگاه سی ان جی در منطقه کردستان خبر داد و گفت: از آغاز اجرای طرح مدیریت سوخت، مصرف سی ان جی در استان 25 درصد رشد داشته است.

رشد 25 درصدی مصرف سی‌ان‌جی  در کردستان

عبدالله گیتی‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در استان در حوزه CNG و جانمایی مطلوب این جایگاه‌ها در همه نواحی ۹گانه منطقه از فعال بودن ۵۲ باب جایگاه در منطقه خبرداد.

وی افزود: روزانه ۴۳۰ هزار متر معکب CNG در استان مصرف می‌شود که این میزان تنها ۳۰درصد از ظرفیت ایجاد شده به شمار می‌رود و امیدواریم با فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر مناسب شهروندان بیشتر از این سوخت پاک استفاده نمایند.

وی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی مصرف CNG بعد از آغاز اجرای طرح مدیریت سوخت در استان خاطرنشان کرد: توان عملیاتی جایگاه‌های CNG استان فروش روزانه یک میلیون و پانصد هزار متر مکعب است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان عنوان کرد: اجرای طرح مدیریت سوخت در سطح کشور از ساعت صفر 24 آبان‌ماه براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه آغاز شد.

گیتی‌منش با اشاره به روند افزایشی مصرف بنزین در سال‌های اخیر در سطح کشور و موازنه تولید و مصرف بنزین، اجرای این طرح در کشور را اجتناب ناپذیر برشمرد و سپس فرآیند ثبت نام دریافت کارت سوخت در مراکز پلیس به ۱۰، اختصاص چهار رقم سمت راست کدملی فرد ثبت نامی به عنوان رمز پیش فرض کارت سوخت جدید صادر شده، مراجعه به نواحی ۹گانه این منطقه در شهرستان‌های استان برای حذف رمز کارت و غیره را تشریح کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان به تخصیص سهمیه جهت خودروهای ناوگان حمل و نقل برون شهری و شارژ کارت سوخت آنان در ابتدای آذر به همراه سهمیه هفته آخر آبان اشاره و افزود: سهمیه سوخت آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی نیز مشخص و در کارت سوخت این عزیزان شارژ می‌شود که سازمان صنعت ،معدن و تجارت باید نسبت به ساماندهی آن اقدام نماید.

گیتی‌منش به فعال بودن ۷۵ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی در استان اشاره و عنوان کرد: تمام جایگاه‌های عرضه سوخت در حالت عادی مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند ضمن اینکه به اندازه کافی فرآورده‌های نفتی در انبار نفت ذخیره شده است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول