اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله نیاز به نظر کارشناسی دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: به‌ صورت عبوری نمی‌شود نسبت به مرمت گنبد شیخ لطف‌الله، نظر کارشناسی و دقیق داد، بلکه باید با حضور در محل پس از مشاهده و بررسی دقیق از فرآیندهای مرمت، کارشناسانه، مطلع و دقیق نظرات را مطرح کرد.

مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله نیاز به نظر کارشناسی دارد

فریدون الهیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران فارس در اصفهان در واکنش به خبرهایی مبنی بر خراب شدن گنبد مسجد شیخ لطف‌الله پس از مرمت اخیر اظهار داشت: یک مرمت بسیار خوب و اصولی در این مسجد اتفاق افتاده و هیچ مشکل و تغییر رنگی به وجود نیامده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تأکید کرد: به‌ صورت عبوری نمی‌شود نسبت به مرمت گنبد، نظر کارشناسی و دقیق داد، بلکه باید افرادی که در این زمینه اظهار نظرکرده، با حضور در محل مذکور و مشاهده و بررسی دقیق از فرآیندهای مرمت، کارشناسانه، مطلع و دقیق نظراتشان را مطرح کنند.

وی در ادامه متذکر شد: پیمانکار این پروژه یکی از بهترین مرمت‌کاران استان اصفهان است و این کار کاملاً تحت نظر مجموعه متخصصان حوزه میراث فرهنگی انجام می‌گیرد، اما نکته قابل‌توجه آن است که چون ترک‌های باقی‌مانده گنبد به‌ شدت آسیب‌دیده و وضعیت نامناسبی دارد از همین رو طبیعتاً آن قسمتی که  تا کنون مرمت، پاک‌سازی و بندکشی‌های آن انجام‌شده تفاوتش را با بخش‌های دیگر نشان می‌دهد که در پایان کار مرمت، گنبد وضعیت مناسب و خوبی را پیدا خواهد کرد.

به گزارش فارس، طبق اخبار منتشر شده در برخی از رسانه ها مهدی حجت، رئیس کمیته ملی ایکوموس ایران 23 آبان ماه با حضور در دانشگاه هنر اصفهان با اظهار تأسف نسبت به خراب شدت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله پس از مرمت‌های اخیر گفته است: «گنبد مسجد شیخ لطف‌الله را تعمیر و به نظر من یک ترک آن را خراب کرده‌اند، رنگ این ترک با بقیه ترک‌ها نمی‌خورد و اندازه آن‌هم غلط است، وقتی لچکی را بالابرده‌اند نتوانسته‌اند آن را جفت کنند و گنبد خراب‌شده است».

انتهای پیام/63106/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول