اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش مصرف گاز در زنجان و قطع گاز نیروگاه

مدیر روابط عمومی شرکت گاز زنجان از مصرف ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب گاز در زنجان خبر داد و گفت: گاز نیروگاه نیز قطع شده است.

افزایش مصرف گاز در زنجان و قطع گاز نیروگاه

نادر رابطی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به برودت و کاهش دمای استان زنجان میزان مصرف گاز نیز افزایش یافته است.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به مصرف 9 میلیون و 300 هزار متر مکعبی گاز در زنجان افزود: این رقم نسبت به روزهای روند افزایشی دارد.

وی در ادامه تعداد مشترکین شرکت گاز استان را 339 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این آمار شامل 440 هزار نفر است که در شهرها و روستاهای استان از خدمات شرکت گاز استفاده می‌کنند.

رابطی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان بهره‌مندی روستاییان از گاز طبیعی 85 درصد است، تصریح کرد: همچنین به 100 درصد شهرهای استان گازرسانی انجام شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در ادامه از قطع گاز نیروگاه خبر داد و گفت: هر سال به علت افزایش مصرف، گاز نیروگاه را برای خدمت‌رسانی بیشتر به سایر مشترکین قطع می‌کنیم از همین رو در حال حاضر نیروگاه از سوخت دوم استفاده می‌کند.

وی در ادامه با درخواست از مردم برای رعایت نکات ایمنی در فصل سرد سال و به منظور جلوگیری از گازگرفتگی گفت: از شهروندان درخواست داریم که علاوه بر رعایت نکات ایمنی گاز را بهینه و منطقی مصرف کنند.

رابطی با تإکید بر کنترل مستمر وسایل گازسوز بیان کرد: رعایت نکات ایمنی در نصب صحیح لوله بخاری، استفاده از لوله بخاری فلزی، عدم استفاده از لوله‌های گاز آکاردئویی، کنترل دقیق اتصال شیلنگ به وسیله گازسوز از جمله نکاتی است، که باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

رابطی با اشاره به اینکه خود شرکت گاز نیز برای ایمنی بیشتر شهروندان آموزش‌های مرتبط را در حوزه ایمنی ارائه می‌دهد، گفت: در این راستا آموزش‌های شهروندی در سطح مدارس به صورت مستمر در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز زنجان از آموزش سالانه ۱۵ هزار دانش‌آموز خبر داد و افزود: در این آموزش‌ها نکات مربوط در حوزه رعایت نکات ایمنی و راهکارهای ایمن‌تر کردن مصرف گاز به جامعه‌ هدف، آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول