اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حمایت و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در ستادهای انتخاباتی ممنوع است

فرماندار قوچان با اشاره به شروع انتخابات از 10 آذرماه سال جاری هم‌زمان با ثبت‌نام کاندیداها و تشکیل هیأت‌های اجرایی، گفت: کاندیداها حق استفاده از تریبون‌های دولتی را نداشته و مدیران دستگاه‌های دولتی نیز علاوه بر محدودیت در حمایت از کاندیداها حق حضور در ستادهای انتخاباتی را ندارند.

حمایت و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در ستادهای انتخاباتی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، هادی رجایی‌نیا عصر امروز در جلسه شورای اداری در ساختمان شهدای دولت فرمانداری این شهرستان با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: بسیج میراث ماندگار امام راحل است و امروز تفکر و اندیشه بسیج فراتر از مرزهای داخلی رفته و در بسیاری از کشورها استکبارستیزی و حضور در صحنه را برای مردم دیگر کشورها به ارمغان آورده است.

فرماندار قوچان با اشاره به آغاز فصل بارش و سرما در این شهرستان و نزول نعمات الهی مستمر، بیان کرد: در بارش‌های ابتدای سال جاری که میزان آن به ۴۹۰ میلی‌متر می‌رسید به‌دلیل پیش‌بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه، مشکل حادی در شهرستان رخ نداد و عمده خسارت‌های به مزارع یا خانه‌هایی بود که ساخت‌وساز آن‌ها قدیمی بوده یا در حریم رودخانه ساخته‌شده بود، بنابراین این اقدامات در حوزه مدیریت بحران برای این فصل نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ آذرماه سال جاری دستور آغاز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ثبت‌نام کاندیداها و تشکیل هیأت‌های اجرایی آغاز می‌شود، تأکید کرد: ۴ مؤلفه مشارکت‌پذیری، رقابت‌پذیری، امنیت و قانون‌مداری در مسئله انتخابات اساسی و مهم محسوب می‌شود که مشارکت‌پذیری می‌تواند سه مؤلفه دیگر را نیز به وجود آورد.

رجایی‌نیا مشارکت را یکی از مؤلفه‌های ارتقای ملی و امنیت دانست که موجب وحدت و انسجام می‌شود و خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی نیز باید به آنچه قانون برای آن‌ها مشخص کرده پایبند باشند تا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و به‌تبع امنیت در جامعه ایجاد شود.

رئیس شورای اداری قوچان با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهایی که از اعتبارات عمومی استفاده می‌کنند حق استفاده از تریبون‌های دولتی برای تبلیغ له یا علیه کاندیداها را ندارند، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی در حمایت از کاندیداها محدودیت دارند و حق حضور در ستادهای تبلیغاتی انتخاباتی را ندارند.

ضرورت تشکیل گروه‌های تذکر لسانی در قوچان

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه ریشه‌یابی علل ارتکاب منکر امری مهم و ضروری است، گفت: آسان‌ترین امربه‌معروف، امربه‌معروف مردم به مردم است و مدیران دستگاه‌های اجرایی هم باید از خودشان این مسئله را شروع کنند.

سید عبدالله ارجاعی با درخواست مبنی بر راه‌اندازی گروه‌های تذکر لسانی در این شهرستان که یک واجب شرعی به‌شمار می‌آید، بیان کرد: هر دستگاه اجرایی در قوچان می‌تواند 3 تا 5 معروف و منکر اختصاصی نه عمومی مربوط به آن دستگاه را شناسایی و احصاء کرده و بعد در راستای حل آن منکر تلاش کند.

مسؤولان تعزیرات حکومتی و اصناف نظارت جدی بر کنترل قیمت‌ها داشته باشند

امام‌جمعه قوچان نیز در این جلسه با بیان اینکه وقتی مدیران به یک جامعه توجه داشته باشند، آرامش و ثبات به وجود می‌آید، گفت: مردم توقع دارند مدیران دستگاه‌های اجرایی در مسائل جامعه ورود و حضور پیدا کنند.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی بیان کرد: مسؤولان تعزیرات حکومتی و اصناف و دیگر مجریان باید نسبت به کنترل قیمت‌ها نظارت جدی‌تری را داشته باشند تا مردم پس از مسئله گرانی بنزین دیگر دچار مشکل نشوند و آرامش جامعه همچنان باقی بماند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال استفاده شخصی از بحران‌های به‌وجود آمده به نفع خود است، تصریح کرد: اگر مردم نسبت به مسائل توجیه و آگاه شده و از مدیران صداقت و راستی ببینند دیگر در مسائل نگرانی ندارند پس مدیران دستگاه‌های اجرایی صادقانه ورود پیداکرده و موضوعات را همچنان که هست و باید اتفاق بیفتد بیان کنند.

عمق‌بخشی به انقلاب اسلامی از وظایف بسیج به‌شمار می‌آید

فرمانده سپاه ناحیه قوچان نیز با تأکید بر اینکه نهال نوپای بسیج امروز به درختی تنومند تبدیل‌ شده است، گفت: بسیج در فتنه‌های گوناگون ضمن حضور آگاهانه، علمدار بصیرت بوده و همپای همه نیروهای خدمت‌گذار این نظام چشم فتنه را کور کرده است.

علی زرقانی با اشاره به اینکه امروز بسیج در عرصه‌های مختلف امنیتی، تربیتی، سازندگی، فرهنگی و اقتصادی نقش‌آفرینی دارد، بیان کرد: بسیج وظیفه عمق‌بخشی به انقلاب اسلامی در همه سطوح و لایه‌های مردمی را برعهده دارد و در تمام حوادث و بلا با سازمان‌دهی و قوای کامل به‌منظور خدمت‌رسانی به مردم حضور پیداکرده است.

وی تأکید کرد: امروز بسیج آماده دفاع انقلابی و حفظ دستاوردهای نظام بوده و نمی‌گذارد خواب دشمنان انقلاب تعبیر شود تا در زیر پرچم ولایت و توجه به توان داخلی، کشتی انقلاب به سرمنزل مقصود برسد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول