اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو سه کشتی توقیف شده اوکراین را به کی‌یف تحویل داد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، بعد از اتمام تحقیقات درباره حضور سه کشتی اوکراین در آب‌های روسیه در تنگه کرچ، مسکو امروز سه کشتی توقیفی اوکراین را به کی‌یف تحویل داد.

مسکو سه کشتی توقیف شده اوکراین را به کی‌یف تحویل داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسکو در فاصله یک هفته تا اولین سالگرد درگیری نیروی دریایی روسیه و اوکراین در تنگه «کرچ»، سه کشتی توقیف شده اوکراینی را به مقام‌های این کشور تحویل داد.

به نوشته «اسپوتنیک»، وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه از رفع توقیف سه کشتی اوکراین توسط مسکو و تحویل آنها به کی‌یف خبر داد.

طبق اعلام این وزارتخانه، تحویل این کشتی‌ها بعد از اتمام تحقیقات مسکو درباره اقدام سال گذشته آنها در ورود غیر مجاز به آب‌های روسیه در تنگه کرچ صورت گرفته است.

مقام‌های مسکو پیشتر اعلام کرده بودند که سه کشتی نیروی دریایی اوکراین، ۲۵ نوامبر ۲۰۱۸ (۴ آذر ۱۳۹۷) با عبور از مرز دریایی روسیه وارد آب‌های منطقه‌ای روسیه شده و به هشدارهای نیروهای امنیتی روسیه توجهی نکردند.

به روایت روسیه، نیروهای این کشور مجبور به استفاده از سلاح‌ شدند که در تبادل آتش صورت گرفته بین دو طرف، سه نفر نیروی اوکراین زخمی، سه کشتی آنها توقیف و در مجموع ۲۴ ملوان اوکراینی دستگیر شدند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول