اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امام‌جمعه موقت اصفهان: بیان مشکلات را از ملزومات نماز جمعه می‌دانم

امام‌جمعه موقت اصفهان با تاکید بر این که بیان مشکلات مردم را از ملزومات نماز جمعه می‌دانم، گفت: وقتی مردم ببینند که یک نفر درد و دل آن‌ها را می‌گوید، دیگر به دنبال سوءاستفاده گران نمی‌روند.

امام‌جمعه موقت اصفهان: بیان مشکلات را از ملزومات نماز جمعه می‌دانم

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: یکی از راه صحیح اعتراض، صحبت مردم با امام‌جمعه است تا نقش واسطه داشته باشد و نظرات مردم را به گوش مسؤولان برساند؛ تکبیر گفتن مردم در حین صحبت‌ها خطیب نماز جمعه نشان می‌دهد که او نماینده مردمی هستند که در آن نماز حضور پیدا می‌کنند.

امام‌جمعه موقت اصفهان با انتقاد از شیوه اعتراضات مربوط به افزایش قیمت بنزین ادامه داد: وقتی اعتراض از راه درستش پیگیری نشود مزدوران و فریب خورده‌ها ایجاد ناامنی می‌کنند؛ البته در مورد موضوع اخیر یعنی سهمیه‌بندی بنزین، مسؤولان هم باید بیشتر حامی مردم باشند.

وی در پاسخ به این انتقاد که تریبون نماز جمعه به مناسبت‌های تقویمی و داستان‌های تاریخی خلاصه شده گفت: خطبه اول معمولاً توصیه به تقوا، اخلاق و روایات است اما خطبه دوم باید به مسائل روز و مهم‌ترین بخش آن مشکلات مردم اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام رهبر خاطرنشان کرد: این که خطبه اول مربوط به توصیه‌های اخلاقی و سیره بزرگان است هم باید به نوعی مبتلابه مردم باشد؛ وقتی به عنوان خطیب نماز جمعه از نهج‌البلاغه می‌گویم و سخنان امیرالمؤمنین (ع) را روایت می‌کنم که در واکنش به برادر نابینایش چگونه برخورد کرد و یا فلان حاکم در بصره وقتی سر سفره غذایی می‌رود که فقرا از آن محروم بودند چگونه به تندی از او انتقاد می‌کند، این یعنی الگوی کشور ما هم باید چنین نظارتی باشد.

امام‌جمعه موقت اصفهان با تاکید بر این که بیان مشکلات مردم را از ملزومات نماز جمعه می‌دانم، تصریح کرد: وقتی مردم ببینند که یک نفر درد و دل آن‌ها را می‌گوید، دیگر به دنبال سوءاستفاده گران نمی‌روند؛ نماز جمعه صرفاً سیاسی نیست و مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز باید در آن مطرح شود.

انتهای پیام/63064/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول